Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8224
Назва: Поняття контрольно-наглядових процедур правоохоронних органів при реалізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони
Інші назви: The concept of control and supervision procedures of law enforcement agencies in the implementation of state policy in the field of national security and defense
Автори: Макарчук, Віталій Володимирович
Makarchuk, Vitaliy
Ключові слова: адміністративна процедура;administrative procedure;контроль;control;нагляд;supervision;дозвільна система;permit system;національна безпека;National security
Дата публікації: 30-гру-2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Макарчук В. В. Поняття контрольно-наглядових процедур правоохоронних органів при реалізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони / В. В. Макарчук / Юридичний науковий електронний журнал. - 2022. - № 11. - С. 463-465. DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2022-11/112
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена визначенню поняття контрольно-наглядових процедур правоохоронних органів при реалізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони. Адміністративна процедура являється є ключовим елементом контрольно-наглядової діяльності як правової процедури, що орієнтована на досягнення конкретного правового результату. Особливе значення в процедурно-правовому забезпеченні діяльності правоохоронних органів при реалізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони має адміністративно-процедурна регламентація контрольно-наглядових відносин, які виникають між ним, іншими суб’єктами владних повноважень та фізичними, юридичними особами і здійснюються в межах процедури, спрямованої на попередження, виявлення порушень обов’язкових вимог законодавства, а також шкоди, заподіяної внаслідок такого порушення. Встановлено, що правоохоронні органи при реалізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони здійснюють як контрольні, так і наглядові повноваження, різниця між якими полягає в обсязі прав суб’єкта їхнього здійснення. Проаналізовано визначення термінів «контроль» та «нагляд» в нормативно-правових актах та в науковій доктрині. Наводиться думка, що в законодавстві окремо не визначаються поняття «контроль» та «нагляд», оскільки на практиці все ж таки контроль та нагляд настільки взаємопов’язані, та становлять єдину функцію – контрольно-наглядову. Доцільно при аналізі діяльності правоохоронних органів щодо реалізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони використовувати категорію «контрольно-наглядові процедури», де «контроль» і «нагляд» є різновидами такої діяльності. Стверджується, що контрольно-наглядові процедури тісно пов’язані із дозвільною системою, при наявності порядку надання дозволів, є і відповідно порядок контролю і нагляду за дотриманням відповідного правового режиму. При розширеному тлумаченні нормативних актів, що регулюють правові відносини у сфері дозвільної системи з обігу вогнепальної зброї, на об’єктах дозвільної системи представниками Національної поліції України здійснюється контрольно-наглядова діяльність.
Опис: The article is devoted to the definition of the concept of control and supervision procedures of law enforcement agencies in the implementation of state policy in the field of national security and defense. The administrative procedure is a key element of control and supervisory activity as a legal procedure aimed at achieving a specific legal result. Of particular importance in the procedural and legal provision of the activities of law enforcement bodies in the implementation of state policy in the field of national security and defense is the administrative and procedural regulation of control and supervisory relations that arise between it, other subjects of authority and natural and legal entities and are carried out within procedures aimed at prevention, detection of violations of mandatory requirements of the law, as well as damage caused as a result of such a violation. It has been established that law enforcement bodies, when implementing state policy in the field of national security and defense, exercise both control and supervisory powers, the difference between which lies in the extent of the rights of the subject of their implementation. The definitions of the terms «control» and «supervision» in regulatory and legal acts and in scientific doctrine are analyzed. It is suggested that the concepts of «control» and «supervision» are not defined separately in the legislation, since in practice, control and supervision are so interconnected that they constitute a single function - control and supervision. When analyzing the activities of law enforcement agencies regarding the implementation of state policy in the field of national security and defense, it is appropriate to use the category «control and supervision procedures», where «control» and «supervision» are types of such activities. It is claimed that control and supervision procedures are closely related to the permit system, if there is a procedure for granting permits, there is a corresponding procedure for control and supervision of compliance with the relevant legal regime. With the expanded interpretation of normative acts regulating legal relations in the sphere of the permit system for the circulation of firearms, representatives of the National Police of Ukraine carry out control and supervision activities at the objects of the permit system.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8224
ISSN: 2524-0374
УДК: 342.95
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Poniattia_kontrol.pdf357,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.