Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/769| Title: | Аксіологічні орієнтири організації культуротворчого середовища внз |
| Other Titles: | Аксиологические ориентиры организации культуротворческой среды вуза Axiological orientations in organization of university’s culture-creative surrounding |
| Authors: | Ордіна, Лариса Леонідівна Ордина, Лариса Леонидовна Ordina, Larisa |
| Keywords: | культуротворче середовище;культуротворческая среда;culture-creative surrounding;аксіологічні орієнтири;аксиологические ориентиры;axiological orientations;педагогічні цінності;педагогические ценности |
| Issue Date: | 2015 |
| Publisher: | Інститут вищої освіти АПН України |
| Abstract: | У статті автор здійснив спробу визначити систему аксіологічних орієнтирів організації культуротворчого середовища внз, яка забезпечує стандарти культурних оцінок особистості, визначає ієрархію її життєвих цілей і вибір методів їх досягнення. В статье автор сделал попытку определить систему аксиологических ориентиров организации культуротворческой среды вуза, которая обеспечивает стандарты культурных оценок личности, определяет иерархию ее жизненных целей и выбор методов их достижения. The author attempted to define a system of axiological (value) orientations in organization of university’s culture-formative surrounding, which provides standards for cultural assessments of personality, determines the hierarchy of life goals and choice of methods to achieve them. |
| Description: | Ордіна Л.Л. Аксіологічні орієнтири організації культуротворчого середовища ВНЗ // Психологічні науки: проблеми і здобутки. Тематич. вип.: ,,Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання”. – Київ,2012. – Т. ІІІ. – С. 273–279. |
| URI: | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/769 |
| metadata.dc.identifier.udc: | 378.013.43:17.022.1 |
| Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| aksіologіchnі_orіentiri.pdf | 250,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.