Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7619
Назва: «Від читання до споглядання»: креативні видання сучасності
Інші назви: "From reading to contemplation": creative publications of today
Автори: Шульська, Наталія Миколаївна
Shulska, Nataliia
Рожило, Марія Андріївна
Rozhylo, Mariia
Римар, Наталія Юріївна
Rymar, Nataliia
Ключові слова: креативне видання; creative edition;візуальне книга; visual book;артбук; artbook;«книга художника»; "artist's book";творча майстерня; creative workshop
Дата публікації: 2021
Видавництво: ВД «Гельветика»
Бібліографічний опис: Шульська Н.М. «Від читання до споглядання»: креативні видання сучасності / Н.М. Шульська, М.А., Рожило, Н.Ю. Римар // Вчені записки ТНУ ім. В.І.Вернацького. Сер. Філологія. Журналістика. - 2021. – Т. 32 (71). – №6, ч. 3. – С. 215–220. DOI https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.6-3/38
Короткий огляд (реферат): У статті зосереджено увагу на специфіці появи й популяризації в сучасному медійному середовищі візуально-образних креативних видань, зокрема артбуків. Зауважено, що на інформаційному ринку нині дедалі більший акцент роблять на книжковій продукції, яка виріз няється структурною оригінальністю та візуальною унікальністю, адже для сучасного поко ління читачів образна парадигма видання превалює над текстоцентричною. Стверджено, що одним із найцікавіших явищ, що ілюструє метаморфозу книги в останні десятиліття, є поява артбуків – унікальної форми для втілення будь-якого нестандартного видавничого задуму. Ці видання за особливістю технік виконання, формою втілення та змістовим напо вненням ні на що інше не схожі. Попри великий інтерес до таких творінь із боку поціновувачів книги та фахівців у цій галузі, дотепер у науковій сфері відсутнє якісне визначення поняття «артбук», не окреслено етапи розвитку, різновиди, структуру, наклад «книги художника» («візуальної книги», «артистичної книги»), не досліджено її сприйняття масовим читачем, не схарактеризовано особливості видавничого втілення. Це підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Поява видань креативного характеру засвідчила, що основна думка в книзі може бути висловлена не лише за допомогою знаків мови, а й візуальними засо бами. При цьому вони є не менш важливими, адже переконливо діють на свідомість реципі єнта. Традиційна інформаційно-змістова функція тексту нині дедалі частіше заміщується на образно-естетичний код, до дешифрування якого залучені парадигма символів та почуттів. Серед творчих майстерень та об’єднань, які працюють над створенням артвидань, виок ремлено такі: «Аґрафка», «VAL» та «Lisproris». Сучасні візуальні проєкти, які презентують творчі майстерні, вражають оригінальністю як форми, так і змісту. Вони можуть бути виготовлені на особливому папері, зрізі дерева, цигарках, сосновій корі, пожовклому листі, поштових листівках і марках. За формою бувають книжки-стільці, книжки-скульптури, книжки-сукні, книжки-капелюхи, книжки-черевики. Креативні книги нині вишивають, випікають із тіста, шиють на машинці, випалюють на дереві.
Опис: The article focuses on the specifics of the emergence and popularization in the modern media environment of visual and imaginative creative publications, including artbooks. It is noted that in the information market today more and more emphasis is placed on book products, which are characterized by structural originality and visual uniqueness, because for the current generation of readers the figurative paradigm of the publication prevails over the text-centric. It is argued that one of the most interesting phenomena illustrating the book’s metamorphosis in recent decades is the emergence of artbooks – a unique form for the implementation of any non-standard publishing idea, which in terms of execution techniques, form of embodiment and content are unlike anything else. Despite the great interest in such publications by book connoisseurs and specialists in this field, there is still no qualitative definition of the term “artbook” in the scientific field, the stages of development, varieties, structure, circulation of “artist’s book” (“visual book”, “artistic book”), its perception by the mass reader has not been studied, the peculiarities of the publishing embodiment have not been characterized. This confirms the relevance of the chosen research topic. The emergence of creative publications has shown that the main idea in the book can be expressed not only through language signs, but also by visual means. At the same time, they are no less important, because they have a convincing effect on the consciousness of the recipient. Today, the traditional informational and semantic function of the text is increasingly being replaced by the figurative and aesthetic code, which is deciphered by the paradigm of symbols and feelings. Among the creative workshops and associations working on artbook editions, the following are singled out: “Agrafka”, “VAL” and “Lisproris”. Modern visual editions, which present creative workshops, impress with their originality in both form and content. They can be made on special paper, cut wood, cigarettes, pine bark, yellowed leaves, postcards and stamps. In form there are books-chairs, books-sculptures, books-dresses, books-hats, books-shoes. Today, creative books are embroidered, baked from dough, sewn on a typewriter, and burned on wood.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7619
ISSN: 2710-4656
УДК: 007:[655.413+655.533]
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
vid_chytannia.pdf315,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.