Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7519
Title: | Еволюція методів навчання іноземних мов на прикладі французької мови |
Other Titles: | Evolution of foreign languages teaching methods on the example of French |
Authors: | Столбецька, Світлана Борисівна Stolbetska, Svitlana |
Keywords: | граматико-перекладний метод,;grammar-translation method;прямий метод,;direct method;текстуально-перекладний метод,;text-translation method;аудіовізуальний метод,;audiovisual method;комунікативний метод.;méthode communicative. |
Issue Date: | 17-May-2022 |
Publisher: | International Science Group (isg-konf.com) |
Citation: | Столбецька С.Б. Еволюція методів навчання іноземних мов на прикладі французької мови/ С.Б. Столбецька // Modern problems in science: abstracts of XIX International Scientific and Practical Conference (Conference Proceedings, May 17-20, 2022) – Vancouver, Canada, 2022. – P. 551-553. |
Abstract: | Дана публікація стосується історії розвитку методів навчання французькій як іноземній мові. У ній наведено огляд основних методів викладання іноземних мов, характерних для різних історичних періодів, а саме: граматико-перекладний, текстуально-перекладний, прямий, аудіовізуальний, змішаний і комунікативний, а також проаналізовано їх переваги та недоліки. |
Description: | This publication deals with the history of the development of teaching methods in French as a foreign language. It provides an overview of the main methods of teaching foreign languages, typical of different historical periods, namely: grammar-translation, text-translation, direct, audiovisual, mixed and communicative, as well as analyzes their advantages and disadvantages. |
URI: | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7519 |
ISBN: | 979-8-88680-827-8 |
metadata.dc.identifier.udc: | 378.016:811.133.1 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Evolyutsiya_metod.pdf | 1,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.