Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7352
Назва: Впровадження технології розвитку критичного мислення у процесі викладання іноземної мови у вищій школі
Інші назви: Technology implemation of critical thinking development i the process of teaching English in higher school
Автори: Рейда, Ольга Андріївна
Rejda, Olga
Івлєва, Катерина Сергіївна
Ivlieva, Katerina
Гулієва, Діна Олександрівна
Gulieva, Dina
Ключові слова: комунікативна компетенція;критичне мислення;педагогічна технологія;іноземна мова;педагогічний прийом;професійна діяльність;заклад вищої освіти;communucative competence;critical thinking;pedagogical technology;foreign language;pedagogical professional activiy;higher educational establishment
Дата публікації: тра-2021
Видавництво: Київський національний лінгвістичний університет
Бібліографічний опис: Рейда О.А. Впровадження технології розвитку критичного мислення у процесі викладання іноземної мови у вищій школі / О.А. Рейда, К.С. Івлєва, Д.О. Гулієва // Іноземні мови. —2021. —№ 2. — С. 23-29. DOI https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.2
Короткий огляд (реферат): У статті зроблена спроба розкрити значення поняття «критичне мислення» та розглянути технологію розвитку у студентів вищої школи цього виду мислення на заняттях з іноземної мови. Зазначається, що здатність самостійно формувати навички та розвивати вміння і використо- вувати їх у процесі практичної діяльності, а не лише обсяг накопичених знань, грає сьогодні головну роль під час адаптації випускника закладу вищої освіти до реалій сучасного суспільства. З цієї причини застосування техно- логії розвитку критичного мислення разом з традиційними формами діяльності у вищій школі у процесі навчання іноземної мови є очевидною необхідністю. У статті зазначено, що головною метою розвитку критичного мислення у студентів, які не мають сформованих навичок мислити критично, вважається розширення розумових компетенцій для ефективного вирішення соціальних, наукових і практичних завдань. Студенти закладів вищої освіти мають значний запас знань і достатній соціальний досвід. Вони здатні трансформувати наявні знання та вміння в компетенції, за умови високої мотивації до активної пізнавальної діяльності. Так завданням розвитку критичного мислення вважається розвиток пізнавальної активності студентів на основі логічного, дослідницького та критичного мислення. На основі аналізу практичного досвіду викладання курсу іноземної мови у вищій школі розкриваються можливості розвитку та розглядаються стратегії формування критичного мислення студентів на заняттях з іноземної мови (анотація, попередній пере- гляд, контекстуалізація, складання питань, рефлексія, оцінювальне судження, порівняння та зіставлення). У статті запропоновані певні методи, які сприяють розвитку критичного мислення на різних етапах навчання (Basket of ideas, concepts; Cluster; Margin notes; Сinquain making; Training brainstorming; Essay writing). Зроблено висновок про те, що використання технології розвитку критичного мислення на заняттях з іноземної мови у закладах вищої освіти дозволяє значно збільшити час мовної практики для кожного окремого студента, допомагає засвоювати матеріал усіма учасниками групи, вирішує різноманітні виховні та розвивальні завдання. Викладач стає організатором самостійної навчально- пізнавальної, комунікативної, творчої діяльності студентів, у нього з’являються можливості для вдосконалення процесу навчання, розвитку комунікативної компетенції студентів, цілісного розвитку їх особистості.
Опис: The article attempts to reveal the essence of the concept «critical thinking» and to consider the development of this kind of thinking in higher school students at foreign language classes. It is noted that the ability to acquire skills independently and use them in practical activities, and not only the amount of acquired knowledge, has an essential role to play in the adaptation of a graduate to the realities of modern society. Therefore, the critical thinking technology applying, as well as the traditional forms of activity in higher education in the process of foreign language teaching, is seen as a clear necessity. The article notes that the main purpose of critical thinking development of students who do not have the developed skills to think critically is to extend the mental competence to solve social, scientific and practical problems effectively. Students of higher educational establishments have a range of considerable knowledge and sufficient social experience. They are able to transform the existing knowledge and skills into competencies, provided that they are highly motivated and there are active cognitive activities. Thus, the task of teaching critical thinking skills is to develop the cognitive activity of students based on logical, research and critical thinking. On the basis of the analysis of the practical experience of a foreign language course teaching in a higher school, the development opportunities are revealed and strategies of the critical thinking development of students in foreign language classes are considered (annotation, preview, contextualization, self-questioning, reflexion, evaluative judgment, comparison and contrasting). Certain methods, promoting critical thinking at different stages of learning have been proposed in the paper (Basket of ideas, concepts; Cluster; Margin notes; Сinquain making; Training brainstorming; Essay writing). It has been concluded that the critical thinking technology applied at foreign language classes at higher schools significantly increases the time of language practice for each student, helps to facilitate their learning acquisition, addresses a wide range of educational and developmental tasks. The teacher becomes an organizer of students' independent educational, communicative and creative activities and has the opportunity to improve the learning process, develop students' communicative skills and develop their personality comprehensively.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7352
ISSN: 1817-8510
2616-776X
УДК: 81ʼ243:664(075)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vprovadzhennya_t.pdf6,7 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.