Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7302
Назва: Комунікативно-логічні стратегії творення заголовків у сучасних онлайнових ЗМІ (на прикладі регіональних видань).
Інші назви: Communicative and logical strategies for creating headlines in modern online media (on the example of regional publications).
Автори: Шульська, Наталія Миколаївна
Shulska, Nataliia
Костусяк, Наталія Миколаївна
Kostusiak, Nataliia
Римар, Наталія Юріївна
Rymar, Nataliia
Ключові слова: заголовок; headline;інтернет-видання; online publication;журналістський текст; journalistic text;медіа назва; media title;клікбейт; clickbait;комунікативні стратегії; communication strategies
Дата публікації: 2021
Видавництво: Таврійський національний університет ім. В.І.Вернацького
Бібліографічний опис: Шульська Н.М. Комунікативно-логічні стратегії творення заголовків у сучасних онлайнових ЗМІ (на прикладі регіональних видань) / Н.М. Шульська, Н.М. Костусяк, Н.Ю. Римар // Вчені записки ТНУ ім. В.І.Вернацького. Сер. Філологія. Журналістика. – 2021. – Т 32(71). №4, Ч. 3. – С. 250–256. DOI https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-3/41
Короткий огляд (реферат): У статті представлено аналіз функційного потенціалу заголовків журналістських текстів щодо комунікативно-логічних стратегій їхнього творення. Визначено основні аспекти клікбейту й ексклюзивності медіаназв (на матеріалі регіональних ЗМІ). Досліджено риси неклікабельних заголовків у мережевому контенті Волині. Проведено власне опитування щодо з’ясування читацьких вимог й уподобань та комунікативно-прагматичного спрямування вдалих назв журналістських матеріалів. Матеріалом наукової розвідки слугували заголовки волинських онлайнових ЗМІ, вилучені із журналістських публікацій методом суцільної фіксації упродовж останніх років. Проаналізувавши заголовковий контент інтернет-видань Волині, ми виокремили такі найбільш типові ознаки клікабельних заголовків, якими послуговуються регіональні журналісти: 1) заголовки, у яких є вказівка на зображальний контент, тобто фото або відео; 2) заголовки, що стосуються життя відомих людей, у яких реалізовано «правило трьох «С»: смерть, секс, скандал; 3) інтригувальні заголовки; 4) заголовки, що стосуються безпеки і життя людей; 5) короткі, лаконічні заголовки; 6) заголовки, що містять лексеми-мотиватори; 7) повноінформативні заголовки; 8) заголовки-проблеми; 9) заголовки із вказівкою на регіональний аспект; 10) заголовки, оформлені влучними, оригінальними цитатами; 11) заголовки із важливими цифрами. Серед ознак, що знижують клікабельність заголовків у проаналізованих нами інтернетвиданнях, ми вказуємо на такі: 1) заголовок надто великий, складний, не лаконічний; 2) заголовок містить нагромадження цифр і відсотків; 3) подання в заголовку часто незрозумілої абревіатури; 4) уміщення незрозумілих імен та прізвищ; 5) заголовок повідомляє суть усієї новини; 6) вияв перебільшеної емоційності; 7) уживання не завжди унормованих лексем, термінів, незрозумілих читачам слів; 8) заголовок занадто абстрактний; 9) гіперболізація події; 10) тавтологія; 11) містить марковану або приховану рекламу.
Опис: The article presents an analysis of the functional potential of the titles of journalistic texts on the communicative and logical strategies of their creation. The main aspects are identified clickbait and exclusivity of media names (based on regional media). Traits have been studied non-volatile headlines in the online content of Volyn. An own survey was conducted on clarifying readers' requirements and preferences and communicative-pragmatic orientation successful titles of journalistic materials. Headlines served as material for scientific research Volyn online media, removed from journalistic publications by the method of continuous fixation in recent years. Having analyzed the headline content of online publications in Volyn, we have identified the following most typical features of clickable headlines used by regional journalists: 1) headlines that indicate image content, ie photos or videos; 2) headings, concerning the lives of famous people who have implemented the rule of three "C": death, sex, scandal; 3) intriguing headlines; 4) headlines concerning the safety and life of people; 5) short, concise headlines; 6) titles containing token-motivators; 7) full informative headlines; 8) headings-problems; 9) headings indicating the regional aspect; 10) titles, decorated with accurate, original quotations; 11) headings with important numbers. Among the signs that reduce the clickability of titles in our analyzed online publications, we point out the following: 1) the title is too large, complex, not concise; 2) the title contains the accumulation of numbers and percentages; 3) the representation in the title is often unclear abbreviations; 4) placement of obscure names and surnames; 5) the title conveys the essence of the whole news; 6) manifestation of exaggerated emotionality; 7) the use of not always standardized tokens, terms, words incomprehensible to readers; 8) the title is too abstract; 9) hyperbolization of the event; 10) tautology; 11) contains marked or hidden advertising.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7302
ISSN: 2710-4656
УДК: 81’373.47:316.774
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Komunikatyvno_lohichni.pdf347,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.