Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7290
Назва: Самокритика як елемент епістолярної комунікації Лесі Українки
Інші назви: Self-criticism as an element of Lesia Ukrainka's epistolary communication
Автори: Римар, Наталія Юріївна
Rymar, Nataliia
Ключові слова: епістолярій; epistolary;Леся Українка; Lesya Ukrainka;критика; criticism;стиль письма;writing style;листовна комунікація; letter communicatio
Дата публікації: 2021
Видавництво: Таврійський національний університет ім. В.І.Вернацького
Бібліографічний опис: Римар Н.Ю. Самокритика як елемент епістолярної комунікації Лесі Українки / Н.Ю. Римар // Вчені записки ТНУ ім. В.І.Вернацького. Сер. Філологія. Журналістика. - 2021. - Т. 32(71). - №2, ч. 2. - С. 126-131. DOI https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.2-2/23
Короткий огляд (реферат): У статті представлено комплексний аналіз літературознавчого потенціалу епістолярію Лесі Українки в контексті репрезентації авторської оцінки письменницею власної творчості. Встановлено, що листи мисткині можна розглядати як унікальну пам’ятку становлення літературно-критичної думки в Україні в період кінця ХІХ – початку ХХ століть, адже вони представляють одночасно і знакові фрагменти письменницької автобіографії, і численні автокоментарі, свідчення про саму психологію письменницької творчості, і матеріали для критичного дискурсу розвитку української літератури. Зауважено, що в умовах відсутності кваліфікованої регулярної критики, спричиненої бездержавним статусом нашої нації та культури в період кінця ХІХ – початку ХХ століття листовна комунікація Лесі Українки набуває особливого значення. Схарактеризовано критичний погляд мисткині та інших літературних діячів на творчість письменниці різних періодів становлення. Доведено, що набуття поетесою нового творчого досвіду впливало на зміну думки поетеси щодо ранніх творів. Спостережено, що найавторитетнішими критиками Леся Українка вважала своїх рідних. Досліджено думки авторки щодо вибору тем, форми, персонажів для власних творів, осмислення мистецтва слова, природи творчості загалом, органічної єдності національної культури та ірраціональної основи творчості. Листовна комунікація письменниці засвідчує особливий підхід авторки до процесу творчості, що ґрунтується на тривалих переживаннях та спостереженнях, роздумах про персонажів та побудову дії, а найголовніше – на обов’язковості «пропустити усе крізь внутрішнє “Я”». Встановлено, що мисткиня в листах означує власний стиль письма як «камінний», акцентуючи увагу на його спресованості до найвищої міри концентрації, висуваючи на перший план фактичний матеріал та об’єктивність.
Опис: The article presents a comprehensive analysis of the literary potential of Lesia Ukrainka's epistolary in the context of the author's assessment of the author's own work. It is established that the artist's letters can be considered as a unique monument to the formation of literary-critical thought in Ukraine in the late nineteenth - early twentieth centuries, because they represent both iconic fragments of literary autobiography and numerous self-comments, evidence of the psychology of writing, and materials for the critical discourse of the development of Ukrainian literature. It is noted that in the absence of qualified regular criticism caused by the stateless status of our nation and culture in the late nineteenth - early twentieth century, Lesya Ukrainka's letter communication acquires special significance. The critical view of the artist and other literary figures on the work of the writer of different periods of formation is characterized. It is proved that the poet's acquisition of new creative experience influenced the change of the poet's opinion about early works. It was observed that Lesia Ukrainka considered her relatives to be the most authoritative critics. The author's thoughts on the choice of themes, forms, characters for her own works, comprehension of the art of speech, the nature of creativity in general, the organic unity of national culture and the irrational basis of creativity are studied. The writer's written communication testifies to the author's special approach to the creative process, which is based on long experiences and observations, reflections on characters and construction of action, and most importantly - the obligation to "pass everything through the inner" I ". It is established that the artist in her letters describes her own style of writing as "fireplace", emphasizing its compression to the highest degree of concentration, bringing to the fore the factual material and objectivity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7290
ISSN: 2710-4656
УДК: 81’38: 801.82
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Samokrytyka_yak_el.pdf303,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.