Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6845
Title: Стратегічні напрями земельної політики в Україні до 2030 року
Other Titles: Strategic directions of land policy in Ukraine until 2030
Authors: Третяк, Антон Миколайович
Tretiak, Anton
Третяк, Валентина Миколаївна
Tretiak, Valentina
Прядка, Тетяна Миколаївна
Priadka, Tetiana
Капінос, Наталія Олександрівна
Kapinos, Nataliia
Третяк, Наталія Антонівна
Tretiak, Nataliia
Keywords: земельна політика;land policy;власність на землю;land ownership;земельні відносини;land relations;землевпорядкування та землеустрій;land organization and land planning;управління земельними ресурсами та землекористуванням;land resources management and land use
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Економіка та держава
Citation: Стратегічні напрями земельної політики в Україні до 2030 року / А.М. Третяк, В.М. Третяк, Т.М. Прядка та ін. // Економіка та держава. - 2021. - №8. - С. 28-36.
Abstract: Перед Україною, в умовах здійснення важливого етапу земельної реформи, а саме відкриття ринку сільськогосподарських земель, стоїть важливе завдання обгрунтування та втілення стратегічних напрямів розвитку земельної політики до 2030 року на принципах, рекомендованих ООН. Оскільки до цього часу нинішня земельна політика не направлена на захист земель, а також не забезпечує захист права приватних власників, капіталізацію, екологізацію та соціалізацію землекористування тощо. Стоять важливі питання, як залучити потенціал земельних та інших природних ресурсів в ефективні і дієві економічні процеси (оборот). Авторами сформовано основні напрями стратегії розвитку земельної політики в Україні до 2030 року, зокрема: 1) зменшення деградації земель; 2) приведення інституції власності на землю до конституційних вимог; 3) перехід від поділу земель за категоріями до територіального їх зонування за типами (підтипами) землекористування; 4) перехід на нову парадигму розвитку землевпорядкування і землеустрою та відновлення ролі держави у їх здійсненні; 5) модернізація системи управління земельними ресурсами та землекористуванням. Враховуючи низьку ефективність прав державної та комунальної власності на землю у порівнянні із приватною, пропонується власність українського народу на землю узаконити як суспільну власність на землі загального використання (під річками, вулицями, площами і т.д.), а право державної та комунальної власності — трансформувати для державних та комунальних підприємств із права постійного користування у право державної та комунальної власності із повним пучком прав. Також авторами пропонується перейти з розподілом (перерозподілом) земель за їх категоріями до зонування земель за типами (підтипами) землекористування залежно від придатності земель та цінності інших придатних ресурсів. Розвиток землевпорядкування та землеустрою пропонується на новій парадигмі відносин, що пов'язані із сталим розвитком та сталим (збалансованим) землекористуванням. Система управління земельними ресурсами та землекористуванням має бути реформована у багатофункціональну (багатоцільову) систему управління "зверху вниз" та "знизу вверх" на принципах рекомендованих ООН.
Description: In the context of the implementation of an important stage of land reform, namely the opening of the agricultural land market, Ukraine is facing an important task of substantiating and implementing strategic directions for the development of land policy until 2030 on the principles recommended by the UN. Since until now, the current land policy is not aimed at protecting land, and does not ensure the protection of the rights of private owners, capitalization, greening and socialization of land use, etc. There are important questions on how to attract the potential of land and other natural resources into effective and efficient economic processes (turnover). The authors have formed the main directions of the strategy for the development of land policy in Ukraine until 2030, in particular: 1) reduction of land degradation; 2) bringing the land ownership institution in line with constitutional requirements; 3) transition from division of lands by categories to their territorial zoning by types (subtypes) of land use; 4) transition to a new paradigm of development of land organization and land planning, and restoration of the role of the state in their implementation; 5) modernization of the land administration and land use system. Considering the low efficiency of the state and communal property right to land in comparison with private property, it is proposed to legalize the ownership of the Ukrainian people to land as public ownership of common land (under rivers, streets, squares, etc.), and the right of state and communal property for state and communal enterprises to transform from the right of permanent use to the right of state and communal property with a full range of rights. Also, it is proposed to move with the distribution (redistribution) of lands according to their categories to the zoning of lands by types (subtypes) of land use, depending on the suitability of land and the value of other suitable resources. The development of land organization and land planning is proposed on a new paradigm of relations related to sustainable development and sustainable (balanced) land use. The land administration and land use system should be reformed into a multifunctional (multiQpurpose) "topQdown and bottomQup" management system based on UNQrecommended principles
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6845
ISSN: 2306-6806
metadata.dc.identifier.udc: 332.2
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
strategichni_napryamy.pdf781,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.