Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6372
Title: Наукова гіпотеза трактування землевпорядкування як соціально-економічної інституції
Other Titles: Scientific hypothesis of the interpretation of land planning as a socio-economic institution
Authors: Третяк, Антон Миколайович
Tretiak, Anton
Третяк, Валентина Миколаївна
Tretiak, Valentina
Прядка, Тетяна Миколаївна
Priadka, Tetiana
Капінос, Наталія Олександрівна
Kapinos, Natalia
Keywords: землеустрій;land organization;землевпорядкування;land planning;функції землевпорядкування;land planning functions;інституція землевпорядкування;land planning institution
Issue Date: Mar-2021
Publisher: Економіка та держава
Citation: Наукова гіпотеза трактування землевпорядкування як соціально-економічної інституції / А.М. Третяк, В.М. Третяк, Т.М. Прядка, Н.О. Капінос // Економіка та держава. - 2021. - № 5. - С. 8-14. doi10.32702/2306-6806.2021.5.8
Abstract: Встановлено, що основними функціями землеустрою та землевпорядкування щодо забезпечення відповідних видів земельних відносин є: розвиток (територіальне та внутрішньогосподарське планування) землекористування; формування меж земельних ділянок та землекористування як сукупності земельних ділянок та прав на них; оцінювання потенціалу земельних ресурсів, вартості землекористування та його екологічного стану; просторова та інституціональна організація використання та охорони землі і інших природних ресурсів. Всі чотири функції землевпорядкування взаємопов'язані. Але базовою функцією є розвиток (територіальне та внутрішньогосподарське планування) землекористування, яка реалізовується в процесі землевпорядкування (територіального планування шляхом зонування земель за типами (підтипами) землекористування). З'ясовано викривлене уявлення про сутність землевпорядкування у вітчизняному соціальноBекономічному середовищі. Так, спостерігається однобокий вплив формалізації правил землеустрою та землевпорядкування, втілених у нормативних приписах, на всі сфери "землевпорядного життя" — на практику його діяльності, на діяльність регулюючих та контролюючих організацій. Обгрунтовано, що землевпорядкування необхідно трактувати як інституцію соціально-економічного середовища, яка забезпечує порозуміння та керованість земельних відносин і просторової та інституціональної організації використання і охорони земель у цьому середовищі, опрацьовуючи та інтерпретуючи для землекористувачів інформацію про факти та явища створення земельної власності, упорядкування використання земель і інших природних ресурсів та функціонування відносин прав власності на землю і земельного капіталу. Інтерпретація фактів і явищ землевпорядкування здійснюється за допомогою специфічних правових норм, методів, принципів та професійних суджень землевпорядників. У вузькому розумінні, землевпорядкування — інституція трансформації за допомогою специфічних методів, підходів (формальна складова інституції) і професійних суджень (неформальна складова інституції) фактів (інформації) про землекористування на мову карт, цифр і стандартів (правил), для порозуміння та керованості земельного устрою в соціально-економічних середовищах. У широкому розумінні і образно Інституція землевпорядкування є мовою держави, територіальних громад, громадян і бізнесу у місцевих, регіональних, національних та світових соціально-економічних середовищах.
Description: It is found that the main functions of land organization and land planning in order to ensure the relevant types of land relations are: development (territorial and internal economic planning) of land use; formation of boundaries of land plots and land use as an aggregate of land plots and rights to them; assessment of the land resources potential, the cost of land use and its ecological condition; spatial and institutional organization of use and protection of land and other natural resources. All four land planning functions are interrelated. However, the basic function is the development (territorial and internal economic planning) of land use, which is implemented in the process of land planning (territorial planning through land zoning by types (subtypes) of land use). The distorted idea of the essence of land planning in the domestic socioBeconomic environment has been clarified. Thus, there is a oneBsided impact of the formalization of the rules of land organization and land planning, embodied in regulations of all areas of "land planning life" — on the practice of its activities, on the activities of regulatory and controlling organizations. It is substantiated that land planning should be interpreted as an institution of socioBeconomic environment, which provides understanding and control of land relations as well as spatial and institutional organization of land use and protection in this environment, processing and interpreting for land users information regarding the facts and events of land ownership and other natural resources and the functioning of land ownership and land capital relations. Interpretation of facts and events of land planning is carried out using specific legal norms, methods, principles and professional judgments of specialist in land management. In a narrow sense, land planning is the institution of transformation through specific methods, approaches (formal component of the institution) and professional judgments (informal component of the institution) of facts (information) about land use to the language of maps, numbers and standards (rules), for understanding and control of land in socioB economic environments. In a broad sense and figuratively, the Land Planning Institution is the language of the state, territorial communities, citizens and business in local, regional, national and global socioBeconomic environments.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6372
metadata.dc.identifier.udc: 332.2.01
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Наукова гіпотеза трактування.pdf362 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.