Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6197
Title: Контроль знань - один з елементів підвищення рівня знань студентів
Other Titles: Knowledge control is one of the elements of increasing the level of knowledge of students
Authors: Дудник, Лідія Анатоліївна
Dudnyk, Lidia
Keywords: контроль знань;форми навчання;методи навчання;control of knowledge;forms of education;teaching methods
Issue Date: 8-Feb-2018
Publisher: Видавнича група «Основа»
Citation: Дудник Л.А. Контроль знань - один з елементів підвищення рівня знань студентів// Учительський журнал он-лайн. – 2018. – 8 лютого / Л.А. Дудник. – Режим доступу: http://teacherjournal.in.ua/rozrobky/kontrol-znan-odin-z-elementiv-pidvishchennya-rivnya-znan-studentiv
Abstract: Посилення уваги до проблеми контролю занять викликано не тільки бажанням визначити ступінь підготовленості студентів, але і потягом до удосконалення всієї системи навчання. Ця проблема особливо актуальна у наш час у зв'язку з тим, що вся система вищої освіти в Україні підлягає повній організаційній перебудові. Контроль знань студентів – це невід'ємна і важлива частина процесу навчання, відповідальний етап на шляху від незнання до знання, від неповного знання до більш точного і більш повного. Викладач повинен вдумливо і творчо підходити до використання критеріїв і норм оцінювання знань, умінь і навичок студентів. Він має керуватися науковими основами методики навчально-виховної роботи, уважно ставитись до кожного студента, враховуючи його нахили, інтереси і прагнення, виявляти високу принциповість і такт.
Description: Increased attention to the problem of control of classes is caused not only by the desire to determine the degree of preparedness of students, but also by the desire to improve the entire learning system. This problem is especially relevant nowadays due to the fact that the entire system of higher education in Ukraine is subject to complete organizational restructuring. Control of students' knowledge is an integral and important part of the learning process, a responsible stage on the way from ignorance to knowledge, from incomplete knowledge to more accurate and more complete. The teacher should thoughtfully and creatively approach the use of criteria and norms for assessing students' knowledge, skills and abilities. He should be guided by the scientific basics of the method of educational work, attentive to each student, taking into account his inclinations, interests and aspirations, to show high principle and tect.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6197
metadata.dc.identifier.udc: 378.147
Appears in Collections:Навчальні видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kontrol_ znan_.pdf480,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.