Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5640
Назва: Організаційно-економічні відносини в ланцюзі поставок молока та молокопродукції
Інші назви: Organizational and economic relations in the chain supply of milk and dairy products
Автори: Паска, Ігор Миколайович
Paska, Ihor
Гринчук, Юлія Сергіївна
Grynchuk, Yuliia
Артімонова, Ірина Вікторівна
Artimonova, Iryna
Ключові слова: молокопродуктовий ланцюг;dairy products chain;учасники ланцюга;chain participants;еквівалентність обміну;exchange equivalence;організаційно-економічні відносини;organizational and economic relations
Дата публікації: 2020
Видавництво: Білоцерківський національний аграрний університет
Бібліографічний опис: Паска І.М. Організаційно-економічні відносини в ланцюзі поставок молока та молокопродукції / І.М. Паска, Ю.С. Гринчук, І.В. Артімонова // Економіка та управління АПК. - 2020. - № 2. - С. 73–82.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто організаційно-економічні відносини між учасниками ланцюга поставок молока та молочної продукції. Узагальнено, що організаційно-економічні відносини це сукупність відносин між учасниками молокопродуктового ланцюга, які складаються у процесі виробництва продукції, її розподілу та реалізації споживачам, у результаті чого реалізуються економічні інтереси всіх його учасників. Систематизовано особливості молокопродуктового ланцюга та визначено основні принципи, умови їх збалансованого розвитку, що сприяє узгодженню економічних інтересів усіх його учасників. Доведено, що економічний інтерес є важливою складовою частиною організаційно-економічних відносин в ланцюзі поставок молока та молокопродукції, а його основними елементами є: ціни на сировину та готову продукцію, затрати на виробництво, переробку сировини, транспортування, умови взаєморозрахунків, матеріальна заінтересованість персоналу, норми виконання договірних зобов’язань, ризики тощо. Узагальнено негативні чинники організаційно-економічних відносин в молокопродуктовому ланцюзі та їх вплив на ефективність кожного його учасника. Як інструмент збільшення обсягів виробництва молока-сировини запропоновано провести оптимізацію сировинних зон молокопереробних підприємств, розробки стратегічних програм розвитку галузі та стимулювання споживчого попиту, а також створення галузевих кластерів. Проведені розрахунки щодо розподілу затрат та доходу між учасниками ланцюга поставок молока та молокопродукції доводять про необхідність забезпечення еквівалентності обміну. Із метою підвищення ефективності досліджуваного запропоновано наростити обсяги виробництва та переробки молока, а також встановити взаємовигідні відносини між його учасниками, пов’язаних єдиним виробничим циклом. Визначено напрями інноваційно-інвестиційного розвитку учасників молокопродуктового ланцюга, особливо ланки молочного скотарства. Висвітлено, що інноваційне оновлення діяльності учасників ланцюга це процес циклічної діяльності, зорієнтованої на виробництво конкурентоспроможної молочної продукції нового покоління, що сприяє збільшенню товарообороту з метою одержання вищої величини прибутку учасників ланцюга та задовольнятиме попит споживачів із різним рівнем доходу.
Опис: The article discusses the organizational and economic relations between the participants in the supply chain of milk and dairy products. Generally, organizational and economic relations are a set of relations between the participants of the dairy products chain, which are formed in the process of production, distribution and sale to consumers, as a result of which the economic interests of all its participants are realized. The peculiarities of dairy products of the chain are systematized and the basic principles, conditions for their balanced development are determined, contributes to the coordination of the economic interests of all its participants. It has been proved that economic interest is an important component of organizational and economic relations in the supply chain of milk and dairy products, and its main elements are: prices for raw materials and ¿nished products, costs of production, processing of raw materials, transportation, terms of mutual settlements, material interest of personnel, norms of ful¿llment of contractual obligations, risks and the like. Review of the negative factors of organizational and economic relations in the dairy product chain and their impact on the e൵ectiveness of each of its participants. As a tool to increase the production of raw milk, it is proposed to optimize the raw material zones of dairy processing enterprises, develop strategic programs for the development of the industry and stimulate consumer demand, as well as create industry clusters. The calculations for the distribution of costs and income between participants in the supply chain of milk and milk products prove the need to ensure the equivalence of exchange. In order to improve the e൶ciency of the researcher, it was proposed to increase the volume of milk production and processing, as well as to establish mutually bene¿cial relations between its participants, connected by a single production cycle. The directions of innovation and investment development of the participants in the dairy products chain, especially the link of dairy cattle breeding, are highlighted. It is highlighted that the innovative renewal of the activities of the chain participants is a process of cyclical activities focused on the production of competitive dairy products of a new generation, which will contribute to an increase in turnover in order to obtain the highest pro¿t of the chain participants and satisfy the demand of consumers with di൵erent income levels.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5640
УДК: 338.439.5:637.1
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
organizacijno-ekonomichni.pdf714,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.