Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/4899
Назва: Використання засобів футболу в рекреаційній діяльності підлітків
Інші назви: The use of football in teenagers’ recreational activities
Автори: Мосейчук, Юрій Юрійович
Ярмак, Олена Миколаївна
Мужичок, Вадим Олександрович
Moseichuk, Yurii
Yarmak, Olena
Muzhychok, Vadym
Ключові слова: засоби футболу;фізичний стан;підлітки;football;physical condition;teenagers
Дата публікації: 2020
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Бібліографічний опис: Мосейчук Ю. Ю. Використання засобів футболу в рекреаційній діяльності підлітків /Мосейчук Ю.Ю., Ярмак О.М., Мужичок В.О.//Інноваційна педагогіка, Випуск 22. Т. 4. 2020. -с101-104
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальній проблемі впровадження засобів футболу в рекреаційну діяльність підлітків. Дослідницька робота проводились на базі закладу загальної середньої освіти № 27 міста Чернівці в період із вересня 2018 року по травень 2019 року. У науковому дослідженні взяли участь 31 підліток віком 13–14 років, на початок педагогічного експерименту всі вони були віднесені до основної медичної групи. Метою дослідження було визначення впливу рекреаційних занять із засобами футболу на фізичний стан підлітків. Для вирішення поставлених у науковій роботі завдань були використані методи, які застосовують у теорії та практиці фізичного виховання і спорту та педагогіці. У роботі ми використовували такі методи дослідження: аналіз і узагальнення спеціальної науково-методичної літератури; антропометричні методи досліджень; фізіологічні методи досліджень; психофізіологічні методи досліджень; методи математичної статистики. Дані, отримані в результаті теоретичного аналізу, допомогли нам під час інтерпретації й обговоренні результатів наукового дослідження. Особливу увагу у процесі узагальнення даних науково-методичної літератури приділяли вивченню: опублікованих досліджень із питань контролю морфо-функціонального стану підлітків 13–14 років у процесі фізичного виховання; методичних розробок, документів і статистичних матеріалів для визначення рівня фізичного розвитку, функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем; розробок із питань використання методів математичної статистики у фізичному вихованні та спорті. Запропонована рекреаційна програма із засобами футболу була розрахована на вісім місяців і містила теоретичний і практичний розділи. У процесі педагогічного експерименту простежена динаміка змін морфо-функціонального стану та психофізіологічного стану підлітків віком 13–14 років. Протягом занять антропометричні характеристики хлопців змінювались відповідно до природних біологічних процесів. Статистичні зміни (р < 0,05) відбулися в показнику маси тіла, дана величина збільшилась на 7,9%. Достовірні зміни (р < 0,05; р < 0,01) спостерігаються в показниках серцево-судинної і дихальної систем. У хлопців на кінець педагогічного експерименту середньостатистичний результат частоти серцевих скорочень у стані спокою зменшився на 5,5 уд·хв.–1, що становило 7,9% (p < 0,05). Спостерігається значний приріст середньостатистичного результату життєвої ємності легень, він збільшився на 0,5 л, що склало 20,8% (р < 0,01). Достовірно (р < 0,01) зменшився латентний час простої зорово-моторної реакції на світло і звук. Достовірно (р < 0,01) покращився середньогруповий показник складної реакції вибору, обсягу короткострокової пам’яті, обсягу переробки інформації, ускладненої проби Ромберга
Опис: The article is devoted to the actual problem of the introduction of football in the recreational activities of teenagers. The research was conducted on the basis of the Chernivtsi School № 27, from September 2018 till May 2019. 31 teenagers, aged 13–14, participated in the research. At the beginning of the pedagogical experiment, they were all assigned to the main medical group. The purpose of the study was to determine the impact of football recreational activities on the physical condition of teenagers. To solve the goals and objectives set out in the research, the methods used in the theory and practice of physical education and sports and pedagogy were studied. We used the following research methods in our work: analysis and generalization of special scientific and methodological literature; anthropometric research methods; physiological methods of research; psycho physiological research methods; methods of mathematical statistics. The data obtained from the theoretical analysis helped us to interpret and discuss the results of the scientific research. Particular attention in the process of generalizing data of scientific and methodological literature was given to the study of: published studies on the control of morpho-functional state of teenagers 13–14 years in the process of physical education; methodological elaborations, documents and statistical materials for determining the level of physical development, functional state of the cardiovascular and respiratory systems; materials in the use of mathematical statistics in physical education and sports. The proposed recreational program with football facilities was designed for 8 months and contained theoretical and practical sections. In the course of the pedagogical experiment the dynamics of changes in the morpho-functional state and psycho physiological state of teenagers 13–14 years were traced. During the classes, the anthropometric characteristics of the boys varied according to natural biological processes. Statistical changes (p < 0,05) occurred in the body mass index, this value increased by 7,9%. Significant changes (p < 0,05; p < 0,01) are observed in cardiovascular and respiratory indices. At the end of the pedagogical experiment, the boys’ average of heart rate at the rest state decreased by 5,5 beats for a minute, which was 7,9% (p < 0,05). A significant increase was observed in the average result of the vital capacity of the lungs; it increased by 0,5 liters, which was 20,8% (p < 0,01). Significantly (p < 0,01) decreased latency of simple visual motor response to light and sound. The average group index of complex response of choice capacity, a quantity of short-term memory, a quantity of information processing complicated by Romberg sample significantly (p < 0,01) improved.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/4899
ISSN: 2663-6085
УДК: 796.035:379.8 (075.8)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Futbol.pdf188,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.