Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/3167
Title: | Method of teaching the subject "Topiary art" in higher educational staff of Ukraine |
Other Titles: | Методика викладання дисципліни «Топіарне мистецтво» у вищих навчальних закладах |
Authors: | Krupa, Natalia Крупа, Наталія Миколаївна |
Keywords: | топіарне мистецтво;topiary art;живі огорожі;hedges;стрижка рослин;haircut plants;садивний матеріал;planting material |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Burgas Free University |
Citation: | Krupa N. Method of teaching the subject "Topiary art" in higher educational staff of Ukraine / N. Krupa // Eastern european studies: economics, education and law : Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I, June 7-8, 2018. Burgas: Publishing House FLAT Ltd-Burgas, 2018. - Р. 132-142. |
Abstract: | «Топіарне мистецтво» є однією із провідних фахових дисциплін при підготовці фахівців зі спеціальності 206 «Садово-паркове господарство». Відомо, що дисципліна базується на матеріалах, щодо застосування способів штучної зміни форм декоративних рослин та класифікації топіарних форм у садово-парковому та ландшафтному будівництві. Вивчення дисципліни є обов’язковим елементом кваліфікації інженера садово-паркового господарства. |
Description: | "Topiary art" is one of the leading professional disciplines in the preparation of specialists in the specialty 206 "Landscape gardening". It is known that the discipline is based on materials, on the application of ways to artificially change the forms of ornamental plants and the classification of topiary forms in landscape gardening and landscaping. Studying the discipline is a necessary element of the qualification of a garden engineer. |
URI: | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/3167 |
ISSN: | 978-619-7125-43-6 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Proceedings-of-Conference-Burgas-Vol.I7-8.06-2018.pdf | 553,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.