Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/3106
Title: Проблема реалізації особистісно орієнтованого підходу в фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів
Other Titles: The problem of applyng the personality oriented approach in physical education institutions students
Authors: Колосовська, Владлена Володимирівна
Kolosovska, Vladlena
Keywords: особистісно орієнтований;personality oriented;підхід;approach;фізичне виховання;physical education;студенти;students
Issue Date: 2017
Publisher: Інженерні та освітні технології. - Кременчуцький Національний університет імені Михайла Остроградського
Citation: Колосовська В.В. Проблема реалізації особистісно орієнтованого підходу в фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів // Інженерні та освітні технології. - Кременчуцький Національний університет імені Михайла Остроградського,2017. - №3(9). - С.44-49.
Series/Report no.: № 3(9);
Abstract: Стаття присвячена реалізації особистісно орієнтованого підходу в фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів. Акцентується увага на вирішенні завдань, які висуває сучасна педагогіка, де центральне місце займає особистість вихованця. У праці здійснено аналіз науково-педагогічної літератури щодо базових понять та основних положень реалізації особистісно орієнтованого підходу в закладах освіти. Розглянуті основні складові вище вказаного підходу, що передбачають ефективну реалізацію завдань фізичного виховання, де студенти стають активними учасниками навчально-виховного процесу. Розкривається роль особистісно орієнтованого підходу під час організації навчальних і позанавчальних занять зі студентами, необхідність формування позитивного ставлення до занять фізичними вправами і спортом. Висвітлено важливість урахування індивідуальних психологічних і фізичних особливостей студентів під час реалізації даного підходу в фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів
Description: Purpose. Analysing scientific educational literature for the basic concepts of the personality oriented approach in physical education of students of higher education institutions. Methodology. Analysing and summerising scientific researches on practical application of the personality oriented approach in educational institutions. By applying methods of observation and interviewing students the teaching staff of the Physical Training Division discovered the components that provided for the structure of the educational process based on the personality oriented approach. Results. It has been established that the notion of ‘the personality oriented approach’ is a synthesized scientific term providing for humanization of education where the student is at the centre. The article shows that realization of this approach requires teachers to direct their effort towards active creative and independent discovery of students’ potential with regard to their individual characteristics. Practical value. It is confirmed that the personality oriented approach is necessary to organize curricular and extra-curricular physical training classes to implements health care functions as well as plays an important part in building students’ positive attitude towards physical training classes and sports.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/3106
ISSN: 2307-9770
metadata.dc.identifier.udc: 378.148
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Problema_realizatsii.pdf546,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.