Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2985
Назва: The influence of means of orienteering on the psychophysiological state of girls aged 15-16years
Інші назви: Вплив засобів орієнтування на психофізіологічний стан дівчат 15-16 років
Автори: Palichuk, Yurii
Палічук, Юрій Іванович
Dotsyuk, Lidiia
Доцюк, Лідія Георгївна
Kyseltsia, Oksana
Киселиця, Оксана Миколаївна
Moseichuk, Yurii
Мосейчук, Юрій Юрійович
Martyniv, Oleh
Мартинів, Олег Михайлович
Yarmak, Olena
Ярмак, Олена Миколаївна
Galan, Yaroslav
Галан, Ярослав Петрович
Ключові слова: Orienteering, psychophysiological state, girls.;Орієнтування, психофізіологічний стан, дівчата.
Дата публікації: 2018
Видавництво: Journal of Physical Education and Sport
Бібліографічний опис: Paliichuk, Y., Dotsyuk, L., Kyseltsia, O., Moseychuk, Y., Martyniv, O., Yarmak, O., & Galan, Y. (2018). The influence of means of orienteering on the psychophysiological state of girls aged 15-16-years. Journal of Human Sport and Exercise, 13(2), in press. Doi:10.14198/jhse.2018.132.16
Короткий огляд (реферат): The article presents the results of a pedagogical experiment that lasted during 2016-2017 academic year, 52 girls aged 15-16years took part in the study. According to the purpose of the study, it was revealed the influence of means of orienteering within the framework of the author's program of physical education on the psychophysiological state of girls aged 15-16 years. We found that during the pedagogical experiment, the positive dynamics of the majority of the studied indicators was observed. The indicators of the functional state, in particular, of the cardiovascular and respiratory systems, were significantly improved. In the15-yearold girls the heart rate at rest decreased by 12.7 % (p<0.01), in the 16 year-old girls - by 11.1 % (p<0.01); the average indicators of the vital capacity of the lungs increased in the girls aged 15 years by 8.0 % (р<0.01), in the girls aged 16 years - by 22.2 % (р<0.01). The average statistical parameters of the Genchi test also were improved significantly, in the girls aged 15 years by 14.6 % (p<0.01), in the girls aged 16 years by 11.8 % (p<0.01). In addition, positive changes occurred in the indicators that characterize cognitive functions. It was significantly improved the short-term memory capacity: in the girls aged 15 and 16 years by 15.3 % (p<0.01) and by 15.5 % (p<0.01), respectively. The information processing capacity increased in the girls aged 15 years by 22.1 % (p<0.01), in the girls aged 16 years - by 29.8 % (p<0.01). Among the motor qualities, the parameters of the sharpened Romberg test have undergone the most positive changes, as in the case of the girls aged 15 years the average index was improved by 26.7 % (p<0.01), in girls aged 16 years by 18.3 % (p<0.01). Significant changes (p<0,05-p<0,01) also occurred in the parameters of running 100 m race, shuttle running 4x9 m and running 1,500 m race, as well as sit-up from the back-lying position.
Опис: В статті представлені результати педагогічного експерименту, який тривав протягом 2016-2017 н.р., у дослідженні прийняли участь 52 дівчини 15-16 років. Згідно мети дослідження був виявлений вплив засобів спортивного орієнтування в рамках авторської програми фізкультурних занять на психофізіологічний стан дівчат 15-16 років. Нами встановлено, що під час проведення педагогічного експерименту спостерігалась позитивна динаміка більшості досліджуваних показників. Достовірно покращились показники функціонального стану, зокрема серцево-судинної та дихальної систем. У дівчат 15 років частота серцевих скорочень у стані спокою зменшилась на 12,7 %, (р < 0,01), у дівчат 16 років на 11,1 % (р < 0,01), середньостатистичні показники життєвої ємності легень зросли у дівчат 15 років 8,0 % , (р< 0,01), у дівчат 16 років на 22,2 % ( р< 0,01). Середньостатистичні показники проби Генча теж достовірно покращились, у дівчат 15 років на 14,6 %, (р< 0,01) , у дівчат 16 років на 11,8 %, (р< 0,01). Крім того позитивні зміни відбулися у показниках, які характеризують когнітивні функції. Обсяг короткострокової пям'яті у дівчат 15-16 років достовірно покращився на 15,3 % (р< 0,01) та 15,5 % (р< 0,01) відповідно. Обсяг переробки інформації у дівчат 15 років збільшився на 22,1 %, (р< 0,01), у дівчат 16 років на 29,8 %, (р< 0,01). Серед рухових якостей найбільші позитивні зміни зазнали показники ускладненої проби Ромберга, так у дівчат 15 років середньостатистичний показник покращився на 26,7 % (р< 0,01), у дівчат 16 років на 18,3 % (р< 0,01). Достовірні зміни (р< 0,05-р< 0,01) також відбулися і у показниках бігу на 100 м, човникового бігу 4х9 м, та бігу на 1500 м, а також піднімання тулуба в сід.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2985
ISSN: ISSN 1988-5202
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Psychophysiological.pdf231,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.