Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2380
Назва: Теоретико-методичні підходи до дослідження ринку агропродовольчої продукції
Інші назви: Theoretical and methodological approaches to the research of the market of agro-food products
Автори: Хахула, Богдан Валерійович
Khakhula, Bogdan
Ключові слова: ринок;market;агропродовольча продукція;agro-food products;показник;market conditions;кон'юнктура;estimation;оцінка;indicators
Дата публікації: 2018
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ `ДКС Центр`
Бібліографічний опис: Хахула Б. В. Теоретико-методичні підходи до дослідження ринку агропродовольчої продукції / Б.В. Хахула // Агросвіт. - 2018. - № 19. - С. 55–60. DOI: 10.32702/2306-6792.2018.19.55
Короткий огляд (реферат): Встановлено, що комплексне дослідження ринку агропродовольчої продукції часто ототожнюють з аналізом його кон'юнктури, що є взаємообумовленими й тісно взаємопов'язаними процесами. Проте нами обгрунтовано, що комплексне дослідження, хоча і грунтується на кон'юнктурному аналізі, є набагато ширшим поняттям. Комплексне дослідження агропродовольчого ринку передбачає аналіз конкурентного середовища, ринкової інфраструктури й інституціональної структури ринку, оцінку оптимального територіального розміщення його суб'єктів, міжгалузевих і міжтериторіальних обмінів, а також ефективності управлінських рішень повноважних органів. Методологічними засадами комплексного дослідження агропродовольчого ринку мають стати: цілеспрямованість, комплексність, системність, систематичність, об'єктивність, динамічність, урахування територіальних особливостей, ефективність. Доведено, що створення системи оперативного збору, обробки, зберігання та поширення інформації про рівень внутрішніх цін серед суб'єктів ринку — необхідна умова для забезпечення прозорості ринку для продавців і покупців. За відсутності систематизованої й оперативної інформації про цінову ситуацію на ринках сільськогосподарської продукції та продовольства запровадження державного цінового регулювання (через заставні або інтервенційні закупівлі) може призвести до непередбачуваних наслідків, адже в такій ситуації неможливо гарантувати правильність розрахунків рівнів регульованих цін та об'єктивність оцінки ситуації. Дослідження ринку сільськогосподарської продукції та продовольства за просторовою ознакою грунтується на ієрархічній структурі кількості учасників ринку, обороті ринку та інших показниках. На особливу увагу заслуговує таке завдання кон'юнктурного аналізу агропродовольчого ринку — циклічність і сезонність його розвитку, що безпосередньо пов'язані з природно-кліматичними чинниками. Більше того, циклічність розвитку цього ринку зазнає впливу загальних економічних і галузевих циклів.
Опис: It is established that a complex research of the market of agro-food products is often equated with the analysis of the market conditions, which are interdependent and closely interrelated processes. However, we have argued that a complex research, although based on market analysis, is a much broader concept. Comprehensive study of the agro-food market involves analyzing the competitive environment, market infrastructure and institutional structure of the market, assessing the optimal territorial allocation of its subjects, inter-sectoral and inter-territorial exchanges, as well as the effectiveness of managerial decisions of the authorities. The methodological principles of the complex research of the agro-food market should be: purposefulness, complexity, systemic, systematic, objectivity, dynamism, taking into account territorial features, efficiency. It is proved that the creation of a system for the efficient collection, processing, storage and spreading of information about the level of internal prices among market players is a prerequisite for ensuring market transparency for sellers and buyers. In the absence of systematic and operative information about the price situation in agro-food markets, the introduction of state price regulation (through mortgage or intervention purchases) can lead to unpredictable consequences. Since in such a situation it is impossible to guarantee the correctness of calculations of the levels of regulated prices and the situation assessmentobjectivity. Researchofthe market of agricultural products and food on a spatial feature is based on the hierarchical structure of the number of market participants, turnover of the market and other indicators. The following task of the analysis of the agro-food market deserves special attention — cyclicality and seasonality of its development, which are directly related to natural and climatic factors. Moreover, the cyclical development of this market is affected by the general economic and sectoral cycles.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2380
ISSN: 2306-6792
УДК: 338.439.5
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
teoretyko-metodychni_pidxody_do doslidzhennya.pdf725,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.