Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2211
Назва: Психолого-педагогічні аспекти функціонування культуротворчого середовища вищого закладу освіти
Інші назви: Psychological and pedagogical aspects of the cultural-creative environment functioning of higher education
Автори: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ordina, Larysa
Ключові слова: культуротворче середовище;culture-creative environment;культуротворча особистість;cultural-friendly personality;генезис;genesis
Дата публікації: 2019
Видавництво: Запорізький класичний приватний університет
Бібліографічний опис: Ордіна Л.Л. Психолого-педагогічні аспекти функціонування культуротворчого середовища вищого закладу освіти. / Л. Л. Ордіна // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах – 2019.-№ 62. Т №2. С.138-141
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена розгляду психолого-педагогічних аспектів функціонування культуротворчого середовища вищого закладу освіти. Визначено, що поняття «культуротворчість» розглядається з позицій інтегративної багатокомпонентної якісної характеристики особистості, що відповідає культурологічній парадигмі освіти (парадигмі людини культури); психолого-педагогічна модель культуротворчого середовища ізоморфно відображає основні взаємопов’язані структурні складники сучасної культури; на теоретичному і практичному рівнях проектування культуротворчого середовища закладена можливість представлення змісту вищої професійної освіти за допомогою категорій «культура» та «культуротворчість» як засобів інтеграції гуманістичних, соціальних і технологічних компонентів культури; освітній процес конструюється як своєрідний культурний акт, в якому студенти і викладачі виступають як суб’єкти творчої діяльності. Методологічну основу дослідження становлять положення культурантропології, які концентрують увагу на проблемах генезису людини як творця і творіння культури у філогенетичному та онтогенетичному змісті. У результаті дослідження визначено методологічні підходи, а саме: середовищний, креативно-евристичний, взаємоцентрований підходи, що базуються на філософських, психологічних і педагогічних положеннях про включення освіти в цілісне середовище як її культуроутворюючого чинника. Взаємоцентрований підхід розглядається як взаємодія суб’єктів освітньої діяльності, в процесі якої пропонуються засоби, спрямовані на розвиток потреб, мотивів, цінностей, що відображаються в самореалізації, саморозвитку та засвоєнні культурних цінностей викладачів і студентів. У дослідженні обґрунтовано принципи: єдності змісту навчальної та дозвіллєвої діяльності, гармонійної взаємодії предметно-просторової організації середовища, реалізації суб’єкт-суб’єктної взаємодії, що визначають успішність функціонування культуротворчого середовища вищого закладу освіти щодо стратегії розвитку освіти, індивідуалізації людини, розкриття і реалізації її життєвих сил, творчого потенціалу, які є фундаментом подальшого розвитку суспільства.
Опис: The article is devoted to the consideration of psychological and pedagogical aspects of the functioning of the cultural-educational environment of the higher educational institution. It is determined that the concept of "culturology" is considered from the standpoint of integrative multicomponent quality characteristics of the personality that corresponds to the culturological paradigm of education (the paradigm of human culture); the psychological and pedagogical model of the culture-oriented environment reflects the main interconnected structural components of modern culture; on the theoretical and practical levels of designing a culture-based environment, the possibility of representing the content of higher professional education through the categories "culture" and "cultural cultivate" as a means of integration of humanistic, social and technological components of culture; the educational process is constructed as a kind of cultural act in which students and teachers act as subjects of creative activity. Methodological basis of the study are the provisions of cultural anthropology, which focus on the problems of human genesis as the creator and creation of culture in phylogenetic and ontogenetic content. As a result of the study, methodological approaches have been identified, namely: environmental, creative-heuristic, intercrossing, based on philosophical, psychological and pedagogical provisions on the inclusion of education in a holistic environment as a cultural factor, and the principles that determine the success of the functioning of the culture-creative environment of the university in relation to the strategy the development of education, the individualization of man, the disclosure and implementation of its vital forces, creative potential, which are the foundation of further development of society. The mutually – centered approach in the formation of educational medium in educational establishment is seen as cooperation of educational activity entities. Within the cooperation process the developmental means for motives, values, needs are being offered for self-realization, self-development and mastering cultural values of educators and students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2211
УДК: УДК 372.32:371.013.43:008
Розташовується у зібраннях:Навчальні видання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
psy`xologo_pedagogichni_aspekty`.pdf242,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.