Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2176
Назва: Особливості використання технології змішанного навчання при викладанні іноземної мови
Інші назви: The blended learning technology application in the process of foreign language teaching in Higher language schools
Автори: Денисенко, Ілона Ігорівна
Denysenko, Ilona
Тарасюк, Анна Миколаївна
Tarasiuk, Anna
Ключові слова: англійська мова;English language;саморефлексія;self-reflection;змішане навчання;blended learning;інформаційно-комунікаційні технології;information and communication technologies;інтерактивність;interactivity;онлайн середовище;online environment;комунікативна компетенція;communicative competence;традиційне навчання;face-to-face learning;саморозвиток;self-development
Дата публікації: 25-бер-2019
Видавництво: Гельветика
Бібліографічний опис: Денисенко І. І. Особливості використання технології змішаного навчання під час викладання іноземної мови у мовному вищому навчальному закладі / І.І. Денисенко, А. М. Тарасюк // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. праць. - Дрогобич, 2019. - Вип. 23. - Т. 2. - С. 74-79.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню специфічних характеристик та переваг технології змішаного навчання у процесі вивчення англійської мови студентами мовного внз в порівнянні з традиційними моделями навчання. У роботі проводиться порівняльний аналіз точок зору іноземних та вітчизняних дослідників у визначенні змішаного навчання, яке розуміється авторами як сучасний універсальний засіб навчання, що поєднує технології традиційного та електронного навчання й відповідає індивідуальним вимогам студентів. Запропоновано розглянути інтерактивність як принцип, що реалізується у навчальному процесі та надає можливість викладачеві ефективніше організувати процес навчання англійській мові, а студенту забезпечує залучення до активної комунікативної діяльності та створює високий рівень мотивації щодо засвоєння англійської мови.
Опис: Blended Learning has become one of the most common ways to teach English Language due to its double component, which integrates Face-to-Face classes with virtual learning in order to offer students a wide range of materials and resources organized in a methodological way. The article explores specific characteristics and advantages of blended learning in the process of teaching English as a foreign language at university level in comparison with traditional forms of education. The article collates different points of view in Ukraine and abroad on defining „blended learning‟ which is understood by the authors as a modern universal educational method comprising traditional technologies and electronic way of learning and which meets individual demands of learners. It is suggested that interactivity should be considered as a principle realized in education that gives the teacher a possibility to organize the process of learning in a more effective way and provides the students’ involvement in active communicative activity. Besides, it creates a high level of motivation in English language mastering. According to the author, the blended learning, mediated by networking with the use of computers and the Internet, can be successful if in the learning process the role of students and their autonomy will be strengthened and the focus will be shifted from teaching to learning and from a teacher to a student. Based on the comparative analysis undertaken, and the study of the blended learning application in Ukraine and abroad, the author gives valid arguments in favor of this technology. However, the implementation of a Blended Course must have a pedagogical foundation for each setting where it is planned in order to be developed. This article seeks to present some integrative components of Blended Learning and how they have been applied in several researches done in different contexts as well as to present some considerations to keep in mind when designing, implementing and evaluating this model. Besides, it encourages teachers to reflect upon Blended Learning (BL) as a potential and different way to approach learning English language, taking advantage of all the emerging pedagogical tools.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2176
ISSN: 2308-4863
УДК: 81’243:378.147:004.77
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Osoblyvosti vykory.pdf357,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.