Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1825
Назва: Оптимізація бізнес-процесів в управлінні організацією
Інші назви: Optimization of business processes in the management of the organization
Автори: Бондар, Олена Станіславівна
Bondar, Olena
Ключові слова: бізнес-процес;business processes;оптимізація;optimization;управління;management;ефективність;effectiveness
Дата публікації: 2013
Видавництво: БНАУ
Бібліографічний опис: Бондар О.С. Оптимізація бізнес-процесів в управлінні організацією / О.С. Бондар // Економіка та управління АПК : зб-к наук. праць. – Біла Церква: БНАУ, 2013. – Вип. 11(106). – С.105-109.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються особливості оптимізації бізнес-процесів організацій. Визначаються значущі бізнеспроцеси, розглядаються принципи матричної технології оптимізації бізнес-процесів, формулюються і групуються методи проведення матричного аналізу розподілу функцій і повноважень, виявляється тип оптимізації, який зможе комплексно налагодити та удосконалити діяльність підприємства, проводиться матричний аналіз повноважень, розраховується завантаженість співробітників із супроводу та управління бізнес-процесами організації. Методика матричного аналізу бізнес-процесів допомагає керівництву приймати адекватні практичні управлінські рішення про завантаженість кожного працівника і перегляд його обов'язків, які наведені в посадовій інструкції, а також визначення його заробітку.
Опис: The article deals with features to optimize business processes of Economics enterprise. Determined by the relevant business processes, carried out the analysis of the matrix powers, calculated load on the staff support and management of business processes of the organization. The problem of optimizing business processes in the management of the organization 1. identify relevant business processes in the organization; 2. allocate functions and responsibilities; 3. calculate the load on the staff ; 4. calculate the number of staff; 5. Prepare recommendations for effective management. Matrix analysis of business processes is the construction of a matrix ( table ) . Vertical columns indicate the main customer service or unit . Horizontal lines describe a list of tasks (functions) that are grouped by major function . One of the major components of the matrix analysis is a method of distribution of rights and responsibilities. They oboznachabtsya characters. With the help of these symbols are assigned authority to manage and impact on business processes. It is necessary to establish the level of responsibility , scope of authority iharakter relations between the officials or the services (departments , divisions) personnel to carry out specific tasks and functions in the management process. Using the matrix analysis of the distribution of functions and rights between officials and the authorities can trace the path of decision-making in the implementation of specific tasks ( functions), and to determine the stage of certain administrative actions. Appointment of administrative actions of special characters illustrated the degree of participation of each office or official in the preparation, adoption and implementation of specific solutions. On this basis it is possible to conduct a comparative analysis of different management services or use of each employee's account and determine the amount of his earnings in a particular workplace to perform specific tasks. Through the analysis of the matrix we can diagnose workload of officials. Matrix promotes a clearer division of functions. Matrix method determines the ratio of the rights and responsibilities at the various stages of the decision-making process in a variety of industrial applications for administrative staff. The matrix makes the analysis of management actions , illustrates the stages of duty , shows the interaction in the dynamic process of the officials , departments and agencies , The columns reflect the extent of liability of officers and their competence in solving a particular problem. The matrix should include several groups that work in two directions. The first group defines the scope of employment, industry norms . It is a recommendation. Each company decides to follow them and to what extent, depending on the availability of equity capital. The second function has the purpose of controlling the work of a particular office or official . This function is internal and is determined by the structural units of the company, the appointment of staff , etc. Matrix analysis of business processes between departments and employees is applicable at all levels of government. The difference lies in the upper part of the die , it comprises a set of functions. These functions depend on the level of service, officials recorded the names indicate the number and responsibilities. This technique helps the management to make appropriate decisions about the practice of management workload of each employee and review the duties specified in the job description , and determining his salary. Matrix analysis reflects management activities as an integrated system. Use it to make a comparative analysis of the business processes of individual employees , officials, teams, departments, divisions. It is not only the performance management of each business process, but also illustrates the relationship of the system. With this analysis, the matrix principle , we can trace the development of the functions at various levels of the structure , which is an expression of a systemic approach to the problem of diagnosis and management improvement .
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1825
ISSN: 2310-9262
УДК: 336.115:330.32
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ecupapk_2013_11_27.pdf275,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.