Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1486
Title: Професійно-педагогічна підготовка фахівця аграрного профілю: історичний аналіз ХIХ століття
Other Titles: Professional and pedagogical preparation specialist of agricultural profile: historical analysis of the ХIХ century
Authors: Ткаченко, Ольга Василівна
Tkachenko, Olga
Keywords: аграрна (сільськогосподарська) освіта;фахівець аграрного профілю;агроном-дослідник;професійно-педагогічна підготовка;історичний аналіз;agrarian (agricultural) education;specialist in agricultural profile;agronomist-researcher;vocational-pedagogical preparation;historical analysis
Issue Date: 27-Apr-2016
Publisher: ЧНПУ ім.Т.Г.Шевченка
Citation: Ткаченко О.В. Професійно-педагогічна підготовка фахівця аграрного профілю: історичний аналіз ХІХ століття / О.В. Ткаченко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка.Сер. Педагогічні науки. – Чернігів, 2016. – Вип. 137. – С. 171-174.
Abstract: На підставі аналізу архівних та літературних джерел здійснено теоретичний аналіз, а саме, простежено суть та шляхи реформування професійно-педагогічної підготовки фахівця аграрного профілю в системі вищої аграрної освіти України протягом XІX ст.. При дослідженні зазначеної проблеми, обґрунтовано необхідність даної підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Вивчено структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування аграрної освіти. Історико-педагогічний аналіз розвитку сільськогосподарської освіти XІX ст. дозволив встановити ініціативу запровадження системи професійно-педагогічної підготовки фахівців агрономічного профілю.
Description: On the basis of analysis of archival and literary sources the theoretical analysis was carried out, namely, the essence and ways of reforming the professional and pedagogical training of a specialist in the agrarian profile in the system of higher agricultural education of Ukraine during the XIX century were traced. In studying this problem, the necessity of this training for new organizationally -production structures in agriculture, which arose in the process of reforming the agro-industrial complex. The structure, mechanism of formation, as well as factors and features of the functioning of agrarian education were studied. Historical and pedagogical analysis of the development of agricultural education of the XIX century. allowed to establish the initiative of introducing a system of vocational and pedagogical training of specialists in the field of agronomy.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1486
ISSN: ISSN 2518-7465
metadata.dc.identifier.udc: 378.018.8:63(091)"18"
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
prof.-ped.p.agro.pdf249,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.