Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1457
Title: Реалізація перевернутого навчання в освітньому електронному середовищі Moodle для формування методичної компетентності в майбутніх викладачів іноземних мов і культур
Other Titles: The implementation of the flipped classroom model by means of the electronic learning platform Moodle to form methodological competence of pre-service foreign languages and cultures teachers
Authors: Ігнатенко, Вікторія Дмитрівна
Ihnatenko, Victoriia
Keywords: методична компетентність;перевернуте навчання;електронна навчальна платформа Moodle;ресурси Moodle;методическая компетентность;перевернутое обучение;электронная обучающая платформа Moodle;ресурсы Moodle;methodological competence;flipped class;electronic learning platform Moodle
Issue Date: 2018
Publisher: Вид. центр КНЛУ
Citation: Ігнатенко В.Д. Реалізація перевернутого навчання в освітньому електронному середовищі Moodle для формування методичної компетентності в майбутніх викладачів іноземних мов і культур / В.Д. Ігнатенко // Іноземні мови. - 2018. - № 2 (94). - С. 59-64.
Abstract: У публікації розглядається проблема реалізації перевернутого навчання, його теоретичні основи, особливості, переваги та недоліки у контексті формування методичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов і культур. Автор обґрунтовує можливість реалізувати заняття з дисципліни «Методики навчання іноземних мов та культур» у форматі перевернутого навчання за допомогою різних ресурсів електронної навчальної платформи Moodle, які відповідають вимогам і потребам студентів і викладачів задля забезпечення ефективної організації освітнього процесу. В публикации рассматривается проблема реализации перевернутого обучения, его теоретические основы, особенности, преимущества и недостатки в контексте формирования методической компетентности будущих преподавателей иностранных языков и культур. Автор обосновывает возможность реализовать занятия по дисциплине «Методики обучения иностранным языкам и культурам» в формате перевернутого обучение с помощью различных ресурсов электронной учебной платформы Moodle, которые соответствуют требованиям и потребностям студентов и преподавателей для обеспечения эффективной организации учебного процесса. The article deals with the problem of implementing flipped class, its theoretical foundations, features, advantages and disadvantages in the context of methodological competence formation of pre- service foreign languages and cultures teachers. The author justifies the possibilities to conduct lessons on the discipline “Methods of teaching foreign languages and cultures” using the flipped class model and various resources of the electronic learning platform Moodle, which meet the up-to-date requirements and needs of students and teachers to ensure the effective organization of the educational process.
Description: The article deals with the problem of implementing flipped class, its theoretical foundations, features, advantages and disadvantages in the context of methodological competence formation of pre- service foreign languages and cultures teachers. The author justifies the possibilities to conduct lessons on the discipline “Methods of teaching foreign languages and cultures” using the flipped class model and various resources of the electronic learning platform Moodle, which meet the up-to-date requirements and needs of students and teachers to ensure the effective organization of the educational process.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1457
ISSN: (Online) 2616-776X (Print) 1817-8510
metadata.dc.identifier.udc: 378.16+811.111.7
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Realizatsiia_per.pdf176,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.