Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14202
Title: Актуальність і доцільність впровадження компетентнісного підходу за вивчення дисциплін напряму підготовки агрономія
Other Titles: The relevance and feasibility of implementing a competency-based approach to studying disciplines in the field of agronomy
Authors: Давигора, Олександр Васильович
Davyhora, Oleksandr
Keywords: Фахова освіта;компетентність;агрономія;компетентнісний підхід в освіті;професійна компетентність майбутніх агрономів;Professional education;competence;agronomy;competency-based approach in education;professional competence of future agronomists
Issue Date: 9-Jun-2025
Abstract: Враховуючи сучасні вимоги ринку праці, виникла гостра необхідність переосмислення мети й завдань освіти та створення сприятливих умов для розвитку особистості кожного здобувача фахової передвищої освіти, тому велика увага приділяється проблемі компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутнього фахівця з агрономії. Taking into account the modern requirements of the labor market, there has been an urgent need to rethink the goals and objectives of education and create favorable conditions for the development of the personality of each applicant for professional pre-higher education, therefore, great attention is paid to the problem of a competency-based approach in the professional training of future specialists in agronomy.
Description: Давигора О.В. Актуальність і доцільність впровадження компетентнісного підходу за вивчення дисциплін напряму підготовки агрономія / О.В.Давигора // [Електронний ресурс].- Режим доступу: https://urok.osvita.ua/materials/fahova-peredvysha-osvita/prezentacia-aktualnist-i-docilnist-vprovadzenna-kompetentnisnogo-pidhodu-za-vivcenna-disciplin-napramu-pidgotovki-agronomia/
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14202
metadata.dc.identifier.udc: 633
Appears in Collections:Навчальні видання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.