Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14035
Назва: | Просторовий аналіз і оптимізація трелювальної інфраструктури філії «Великобичківське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» |
Інші назви: | Spatial analysis and optimization of skidding infrastructure of the branch “Velyky Bychkiv forestry and hunting range” of the state enterprise “forests of Ukraine” |
Автори: | Кімейчук, Іван Васильович Ситник, Олександр Сергійович Kimeichuk, Ivan Sytnyk, Oleksandr |
Ключові слова: | Трелювання, геоінформаційні технології, лісотранспортна інфраструктура, ерозія ґрунтів, оптимізація, дистанційне зондування, стале лісокористування, Карпати, просторовий аналіз, екологічне навантаження;Skidding, geoinformation technologies, forest transport infrastructure, soil erosion, optimization, remote sensing, sustainable forest management, Carpathians, spatial analysis, environmental impact |
Дата публікації: | 20-бер-2025 |
Видавництво: | Baltija Publishing |
Бібліографічний опис: | Кімейчук І.В., Ситник О.С. Просторовий аналіз і оптимізація трелювальної інфраструктури філії «Великобичківське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України». Current Situation and Prospects of Agriculture, Forestry, Fisheries and Veterinary Medicine (March 19–20, 2025. Riga, the Republic of Latvia) : International scientific conference. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2025. Р. 90–94. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-543-3-22. |
Короткий огляд (реферат): | Результати дослідження просторової організації трелювальної інфраструктури у лісових господарствах Карпатського регіону свідчать про необхідність оптимізації існуючої мережі волоків. Просторовий аналіз показав, що значна частина пасічних трелювальних волоків першого порядку має довжину до 200 м, що обумовлено значною протяжністю магістральних трелювальних волоків та наявністю лісових автомобільних доріг у безпосередній близькості до досліджуваної ділянки. Встановлено, що загальна протяжність волоків на дослідній території становить 4,1 км, з яких трелювальні волоки складають 58,8 % загальної довжини. При цьому пасічні волоки другого порядку мають незначну частку (2,0 %). Довжина магістральних волоків варіюється у межах 500–700 м, що вказує на необхідність раціонального планування їх розташування для зменшення впливу на лісові екосистеми. Аналіз відстаней між волоками показав, що у 77,6 % випадків вони не перевищують 40 м, а у 22,4 % випадків – розташовані на відстані менш ніж 20 м один від одного, що може спричиняти підвищене ущільнення ґрунту та зростання ерозійних процесів. Застосування сучасних геоінформаційних технологій та дистанційного зондування Землі дозволяє більш точно визначати оптимальні маршрути трелювання, мінімізуючи негативний вплив на довкілля. Результати дослідження можуть бути використані для розробки рекомендацій щодо оптимізації трелювальної інфраструктури у Карпатському регіоні, що сприятиме підвищенню ефективності лісозаготівельних робіт, зниженню екологічного навантаження та забезпеченню сталого лісокористування відповідно до європейських екологічних стандартів. |
Опис: | The results of the study of the spatial organization of skidding infrastructure in the forestry enterprises of the Carpathian region indicate the need to optimize the existing skid trail network. The spatial analysis showed that a significant part of the first-order apiary skid trails is up to 200 m long, which is due to the considerable length of the main skid trails and the presence of forest roads in the immediate vicinity of the study area. It was found that the total length of the skid trails in the study area is 4.1 km, of which skid trails account for 58.8 % of the total length. At the same time, second-order beekeeping skidding has a small share (2.0%). The length of the main skid trails varies between 500-700 m, which indicates the need for rational planning of their location to reduce the impact on forest ecosystems. The analysis of the distances between the skidding tracks showed that in 77.6% of cases they do not exceed 40 m, and in 22.4% of cases they are located at a distance of less than 20 m from each other, which can cause increased soil compaction and increased erosion processes. The use of modern geoinformation technologies and remote sensing allows us to more accurately determine the optimal skidding routes, minimizing the negative impact on the environment. The results of the study can be used to develop recommendations for optimizing the skidding infrastructure in the Carpathian region, which will help to increase the efficiency of logging operations, reduce environmental impact and ensure sustainable forest management in accordance with European environmental standards. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14035 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.