Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13491
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМельник, Людмила Миколаївна-
dc.contributor.authorMelnyk, Liudmyla-
dc.date.accessioned2025-02-04T16:15:31Z-
dc.date.available2025-02-04T16:15:31Z-
dc.date.issued2025-01-16-
dc.identifier.citationМельник Л. М. Соціально-психологічна адаптація студентів-першокурсників до умов освітнього середовища закладів вищої освіти: проблематика вивчення / Л. М. Мельник // Перспективи та інновації науки : Сер.: Педагогіка, Сер: Психологія, Сер.: Медицина. - 2025. - № 1. - С. 1615-1624. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-1(47)-1615-1624uk_UA
dc.identifier.issn2786-4952-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13491-
dc.descriptionThe study of socio-psychological adaptation of first-year students is extremely important for understanding and solving many problems faced by modern higher education.Understanding the processes of adaptation allows you to develop effective strategies to support students and create a favorable learning environment. The article analyzes the phenomenology of the process of social-psychological adaptation of higher education students and outlines the circle of scientists who studied this issue.Peculiarities and challenges of social-psychological adaptation faced by student youth are studied. It wasfound that the nature and course of social-psychological adaptation largely depends on the age and individual psychological characteristics of the individual.It was determined that the socio-psychological adaptation of first-year students should be understood as a complex period of significant changes, when the student faces new challenges, establishing new social ties and finding his place in the academic space. This is a complex process that includes both psychological and social aspects of a higher education student's entry into a new educational environment.The processes of socio-psychological adaptation have been singled out and analyzed. In particular, cognitive process, emotional process and behavioral process.Organizational and theoretical-methodical tasks of successful social-psychological adaptation are highlighted. formulate the main vectors of psychological support of first-year students at the stage of their adaptation to the academic environment -this is social, professional, organizationaland psychological adaptation.A system of activities of higher education institutions for the successful social and psychological adaptation of student youth has been determined -the institute of curatorship, "initiation into students", teaching of the course at all OPs "Introduction to the specialty", meetings with student self-government, visits to the museum of the history of the University, involvement in professional scientific circles and to participation in amateur activities, etc.uk_UA
dc.description.abstractДослідження соціально-психологічної адаптації студентів-першокурсників має надзвичайно важливе значення для розуміння та вирішення багатьох проблем, з якими стикається сучасна вища освіта. Розуміння процесів адаптації дозволяє розробляти ефективні стратегії підтримки студентів і створювати сприятливе навчальне середовище. У статті проаналізовано феноменологічність процесу соціально-психологічної адаптації здобувачів вищої освіти та окреслено коло науковців, які вивчали дану проблематику. Вивчаються особливості та виклики соціально-психологічної адаптації з якими приходиться зустрічатися студентській молоді. З’ясовано, що характер та перебіг соціально-психологічної адаптації значною мірою залежить від вікових та індивідуально-психологічних особливостей особистості. Визначено, що під соціально-психологічною адаптацією студентів-першокурсників варто розуміти складний період значних змін, коли перед студентом постають нові виклики, встановлення нових соціальних зв’язків та пошук свого місця в академічному просторі. Це комплексний процес, який включає як психологічні, так і соціальні аспекти входження студента вищої освіти в нове освітнє середовище. Виокремлено та проаналізовано процеси соціально-психологічної адаптації. Зокрема, когнітивний процес, емоційний процес та поведінковий процес. Виділено організаційні та теоретико-методичні завдання успішної соціально-психологічної адаптації. сформулювати основні вектори психологічного супроводу студентів-першокурсників на етапі їхньої адаптації до академічного середовища – це соціальна, професійна, організаційна та психологічна адаптація. Визначено систему заходів ЗВО для успішної соціально-психологічної адаптації студентської молоді - інститут кураторства, «посвята в студенти», викладання курсу на всіх ОП «Вступ до спеціальності», зустрічі із студентським самоврядуванням, відвідування музею історії Університету, залучення до фахових наукових гуртків та до участі в самодіяльності тощо.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГромадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»uk_UA
dc.subjectсоціально-психологічна адаптаціяuk_UA
dc.subjectsocio-psychological adaptationuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectinstitution of higher educationuk_UA
dc.subjectстуденти-першокурсникиuk_UA
dc.subjectfirst-year studentsuk_UA
dc.subjectакадемічне середовищеuk_UA
dc.subjectacademic environmenuk_UA
dc.subjectтруднощіuk_UA
dc.subjectdifficultiesuk_UA
dc.subjectдезадаптаціяuk_UA
dc.subjectmaladjustmentuk_UA
dc.titleСоціально-психологічна адаптація студентів-першокурсників до умов освітнього середовища закладів вищої освіти: проблематика вивченняuk_UA
dc.title.alternativeSocio-psychological adaptation of first-year students to the conditions of the educational environment of higher education institutions: the issues of studyuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc316.421:355uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sotsialno_psykho.pdf464,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.