Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13487
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОрдіна, Лариса Леонідівна-
dc.contributor.authorOrdina, Larisa-
dc.date.accessioned2025-02-04T16:13:39Z-
dc.date.available2025-02-04T16:13:39Z-
dc.date.issued2025-01-
dc.identifier.citationОрдіна Л. Л. Формування когнітивно-культурної компетенції студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти / Л. Л. Ордіна // Перспективи та інновації науки. Сер.: Педагогіка, Сер.: Психологія, Сер.: Медицина. - 2025. - № 1(47). - С. 867-877. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-1(47)-867-877uk_UA
dc.identifier.issn2786-4952-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13487-
dc.descriptionCognitive and cultural polymorphism of higher education in Ukraine suggests that educational institutions combine a school of cognitive roles and a school of national and cultural experience, the pedagogical tools of which are synchronized through the creative realization of the individual with cultural and creative means of knowing the world. The key to solving such a problem is the appeal of education to the creative forces of future specialists, which determines socio-cultural stratification, mechanisms of individual life activity in the disclosure of cognitive, creative abilities, mental reconstruction of the ethno cultural content of the personality, mastery of cognitive styles consonant with the culture of the future. Systematic and phased formation of students' cognitive and cultural competence in the cultural and creative environment of a higher education institution contributes to optimal preparation in the academic disciplines being studied, adaptation to learning conditions, and successful educational and cognitive activity. In the study, the cognitive and cultural competence of students is understood as their readiness for activity, self-organization and development of the cognitive sphere, constant improvement of the socio-cultural level, as a system of ideas and values, reflection, and actualization of the potential for independent acquisition of new knowledge and skills. The structure of students' cognitive and cultural competence includes motivational, cognitive-operational, creative-activity, and evaluative components, which are interconnected and integrative, and have a universal specific component. An effective model for the formation of cognitive and cultural competence is one that takes into account the logic and unity of the following blocks: organizationaltargeted, content-technological, and evaluative- effective. For the successful formation of cognitive and cultural competence of students in the cultural and creative environment of higher education institutions, the following pedagogical conditions have been identified: increasing motivation and focusing the educational process on the subjectivity of the student's personality; selection of content, methods and forms of learning that ensure the integration of the process of forming cognitive and cultural competence.uk_UA
dc.description.abstractКогнітивно-культурний поліморфізм вищої освіти в Україні припускає, що освітні установи поєднують у собі школу когнітивних ролей та школу національно-культурного досвіду, педагогічний інструментарій яких синхронізований за допомогою творчої реалізації особистості культуротворчими засобами пізнання світу. Ключем до вирішення такого завдання є звернення освіти до творчих сил майбутніх фахівців, що визначає соціокультурну стратифікацію, механізми життєдіяльності індивіда у розкритті когнітивних, творчих здібностей, психічну реконструкцію етнокультурного змісту особистості, оволодіння пізнавальними стилями, співзвучними культурі майбутнього. Системне та поетапне формування когнітивно-культурної компетенції студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти сприяє оптимальній підготовці з навчальних дисциплін, що вивчаються, адаптації до умов навчання, успішної навчально-пізнавальної діяльності. У дослідженні під когнітивно-культурною компетенцією студентів розуміємо його готовність до діяльності, самоорганізації та розвитку пізнавальної сфери, постійного підвищення соціокультурного рівня, як системи ідей та цінностей, рефлексії, актуалізації потенціалу до самостійного набуття нових знань та умінь. Структура когнітивно-культурної компетенції студентів включає мотиваційний, когнітивно-операційний, творчо-діяльнісний, оцінювальний компоненти, які взаємопов’язані та інтегративні та мають універсальні специфічні складники. Ефективною є модель формування когнітивно-культурної компетенції, яка враховує логіку та єдність блоків: організаційно-цільового, змістовно-технологічного та оцінювально-результативного. Для успішного формування когнітивно-культурної компетенції студентів у культуротворчому середовищі ЗВО виявлено наступні педагогічні умови: підвищення мотивації та орієнтація освітнього процесу на суб’єктність особистості студента; підбір змісту, методів та форм навчання, що забезпечують інтеграцію процесу формування когнітивно-культурної компетенції.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГромадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»uk_UA
dc.subjectкогнітивно-культурна компетенціяuk_UA
dc.subjectcognitive-cultural competenceuk_UA
dc.subjectкультуро творче середовищеuk_UA
dc.subjectcultural and creative environmentuk_UA
dc.subjectкогнітивне навчанняuk_UA
dc.subjectcognitive learninguk_UA
dc.titleФормування когнітивно-культурної компетенції студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeFormation of cognitive-cultural competence of students in the cultural environment of a higher educational institutionuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc378.013(43)uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvannia_kohn.pdf1,37 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.