Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12274
Title: Впровадження лісової педагогіки в освітній простір
Other Titles: Implementation of forest pedagogy in the educational space
Authors: Хрик, Василь Михайлович
Кімейчук, Іван Васильович
Khryk, Vasyl
Kimeichuk, Ivan
Keywords: екологічна освіта, екологічна свідомість, педагогічна наука, лісівнича освіта, екологічна етика, професійна компетентність;environmental education, environmental awareness, pedagogical science, forestry education, environmental ethics, professional competence
Issue Date: 26-Jan-2024
Publisher: International Science Group
Citation: Хрик В.М., Кімейчук І.В. Впровадження лісової педагогіки в освітній простір. Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference. 23–26 January 2024, Athens, Greece. 2024. Pp. 229–232. URL: https://isg-konf.com/technologies-in-education-in-schools-and-universities/
Abstract: Лісова педагогіка – це цікавий та ефективний підхід до навчання та виховання, який допомагає зблизити дітей та дорослих з природою, формує екологічну свідомість та сприяє здоровому розвитку. Впровадження лісової педагогіки у практику освіти має потенціал змінити сприйняття навчання та надати позитивний вплив на суспільство в цілому. Впровадження підходів лісової педагогіки сприяє формуванню екологічної компетентності здобувачів, розвитку критичного мислення та практичних навичок поводження у природі, формує екологічну свідомість. На нашу думку роль лісової педагогіки у формуванні екологічної свідомості здобувачів природничих спеціальностей проходить певну дискусію та може бути цікавою і плідною, оскільки цей підхід до навчання та виховання має свої прихильників і супротивників та певні можливі позиції для дискусії.
Description: Forest pedagogy is an interesting and effective approach to education and upbringing, which helps bring children and adults closer to nature, forms environmental awareness and promotes healthy development. The implementation of forest pedagogy in educational practice has the potential to change the perception of learning and have a positive impact on society as a whole. The implementation of approaches of forest pedagogy contributes to the formation of environmental competence of learners, the development of critical thinking and practical skills of behavior in nature, forms environmental consciousness. In our opinion, the role of forest pedagogy in the formation of environmental awareness of students of natural sciences is subject to a certain discussion and can be interesting and fruitful, since this approach to education and upbringing has its supporters and opponents and certain possible positions for discussion.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12274
ISBN: 979-8-89292-754-3
metadata.dc.identifier.udc: 01.1
Appears in Collections:Наукові публікації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.