Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11415
Назва: Лінгвокультурологічний підхід у формуванні загальних компетентностей у здобувачів вищої освіти під час вивчення латинської мови
Інші назви: Linguistic-cultural approach in the formation of general competences in students of higher education during the study of the Latin language
Автори: Цвид-Гром, Олена Петрівна
Tsvid-Hrom, Olena
Марчук, Володимир Васильович
Marchuk, Volodymyr
Рєзнік, Віта Григорівна
Rieznik, Vita
Ключові слова: лінгвокультурологічний підхід;linguistic and cultural approach;латинська мова;Latin language;загальні компетентності;general competences;латинські афоризми;Latin aphorisms;гуманізм;humanism;моральні принципи;moral principles
Дата публікації: 2024
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Цвид-Гром О.П. Лінгвокультурологічний підхід у формуванні загальних компетентностей у здобувачів вищої освіти під час вивчення латинської мови / О.П. Цвид-Гром, В.В. Марчук, В.Г. Рєзнік // Інноваційна педагогіка. – 2024. – Вип. 69. – Т. 2. – С. 19-22. DOI https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2024/69.2.3
Короткий огляд (реферат): Лінгвокультурологічний підхід у освітньому процесі займає значне місце у процесі формування загальних компетентностей здобувачів вищої освіти. На сьогодні освіта вже не є виключно процесом підготовки лише до фахової діяльності. Її призначення все більше полягає у виконанні певної сукупності гуманістичних завдань, формуванні й розвиткові особистості, вихованні загальної культури, духовності. Лінгвокультурологічна складова у межах курсу латини забезпечує навчання мови через культуру, поєднує античність і новітню європейську культуру, сприяє формуванню загальнолюдських моральний цінностей. Навчання латинської мови на основі лінгвокультурологічного підходу реалізується такими методами як дослідницький, метод контент-аналізу, засвоєння всіх аспектів мови (лексика, граматика, фонетика) через призму культури. Статус латинської мови спонукає до узагальнення, коли активізується інтелектуальна та культурна активність студентів. Лінгвокультурологічну функцію виконують латинські крилаті вислови, що містять у лаконічній формі морально-етичні принципи і твердження. Античність у фразеологізмах передала основні типологічні риси, притаманні людськості, залишила віддзеркалення своєї ментальності. Частина висловів, що пов’язані з античною історією, філософією, міфологією, культурологією, літературою, вже давно стала загальнолюдським здобутком. Вивчення афоризмів сприяє формуванню комунікативної компетенції за умови, що студенти будуть виявляти лінгвокультурологічні особливості латинських висловів, виконувати їх семантичний аналіз у рідній мові та іноземних мовах, що вивчаються; дізнаватись про історико-культурні витоки виникнення латинських афоризмів у межах самостійної та індивідуальної роботи. Вивчаючи латинські афоризми, студенти не тільки розширюють знання про історію та культуру Стародавнього Риму, а й навчаються порівнювати з висловлюваннями прислів’ями рідної мови та іноземної. Більшість латинських афоризмів, не зважаючи на свою часову віддаленість, не втратила своєї актуальності по сьогоднішній день: вони так само злободенні, як сотні років тому, бо стверджують здорові моральні принципи, наповнені гуманістичним змістом.
Опис: Linguistic-cultural approach in the educational process occupies a significant place in the process of formation of general competencies of higher education students. Today, education is no longer exclusively a process of preparation for professional activities. Its purpose increasingly lies in the fulfillment of a certain set of humanistic tasks, the formation and development of personality, the education of general culture, and spirituality. The linguistic and cultural component of the Latin course provides language learning through culture, combines antiquity and modern European culture, and contributes to the formation of universal moral values. Learning the Latin language on the basis of a linguistic and cultural approach is implemented by such methods as research, the method of content analysis, assimilation of all aspects of the language (vocabulary, grammar, phonetics) through the prism of culture. The status of the Latin language encourages generalization when the intellectual and cultural activity of students is activated. The linguistic and cultural function is performed by Latin expressions containing moral and ethical principles and statements in a concise form. Antiquity in phraseology conveyed the main typological features inherent in humanity, left a reflection of its mentality. Some of the sayings related to ancient history, philosophy, mythology, cultural studies, and literature have long since become universal human property. The study of aphorisms contributes to the formation of communicative competence, provided that students will identify the linguistic and cultural features of Latin expressions, perform their semantic analysis in their native language and foreign languages being studied; learn about the historical and cultural origins of the emergence of Latin aphorisms within the limits of independent and individual work. By studying Latin aphorisms, students not only expand their knowledge of the history and culture of Ancient Rome, but also learn to compare with proverbs in their native and foreign languages. Most of the Latin aphorisms, despite their remoteness in time, have not lost their relevance to this day: they are as relevant as they were hundreds of years ago, because they affirm sound moral principles filled with humanistic content.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11415
ISSN: 2663-6085
УДК: 37.211.24
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Linhvokulʹturolohichnyy.pdf148,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.