Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11322
Title: Лісова педагогіка як складова екологічної освіти майбутніх фахівців лісового господарства
Other Titles: Forest pedagogy as a component of ecological education of future forestry specialists
Authors: Хрик, Василь Михайлович
Кімейчук, Іван Васильович
Khryk, Vasyl
Kimeichuk, Ivan
Keywords: сталий розвиток, екологія, педагогіка, екологічна освіта, виховання, лісова екосистема;sustainable development, ecology, pedagogy, environmental education, education, forest ecosystem
Issue Date: 2024
Publisher: Primedia eLaunch
Citation: Хрик Василь, Кімейчук Іван. Лісова педагогіка як складова екологічної освіти майбутніх фахівців лісового господарства. Interaction of philology, pedagogy, culture and history as a way of integrating learning: collective monograph. Perevorska O., Prіhodko T., Kobzіeva I. etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2024. рр. 257–274. Available at: https://doi.org/110.46299/ISG.2024.MONO.PED.1. URL: https://isg-konf.com/interaction-of-philology-pedagogy-culture-and-history-as-a-way-of-integrating-learning/.
Abstract: Лісова педагогіка – це цікавий та ефективний підхід до навчання та виховання, який допомагає зблизити дітей та дорослих з природою, формує екологічну свідомість та сприяє здоровому розвитку. Впровадження лісової педагогіки у практику освіти має потенціал змінити сприйняття навчання та надати позитивний вплив на суспільство в цілому. Впровадження підходів лісової педагогіки сприяє формуванню екологічної компетентності здобувачів, розвитку критичного мислення та практичних навичок поводження у природі, формує екологічну свідомість. На нашу думку роль лісової педагогіки у формуванні екологічної свідомості здобувачів природничих спеціальностей проходить певну дискусію та може бути цікавою і плідною, оскільки цей підхід до навчання та виховання має свої прихильників і супротивників та певні можливі позиції для дискусії
Description: Forest pedagogy is an interesting and effective approach to education and upbringing, which helps bring children and adults closer to nature, forms ecological awareness and promotes healthy development. The implementation of forest pedagogy in educational practice has the potential to change the perception of learning and have a positive impact on society as a whole. The implementation of forest pedagogy approaches contributes to the formation of environmental competence of students, the development of critical thinking and practical behavior skills in nature, forms ecological awareness. In our opinion, the role of forest pedagogy in the formation of environmental awareness of natural science majors is subject to some discussion and can be interesting and fruitful, since this approach to learning and education has its supporters and opponents and certain possible positions for discussion
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11322
Appears in Collections:Наукові публікації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.