Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11043
Назва: Зонування земель: законодавчий колапс та наукові засади планування розвитку землекористування об'єднаних територіальних громад
Інші назви: Land zoning: legislative collapse and scientific fundamentals of planning the land use development by united territorial community
Автори: Третяк, Антон Миколайович
Tretiak, Anton
Третяк, Валентина Миколаївна
Tretiak, Valentyna
Ключові слова: планування земель; зонування земель; типи (підтипи) землекористування; планування територій; комплексний план просторового розвитку території територіальної громади;land planning; land zoning; types (subtypes) of land use; territorial planning; a comprehensive plan of spatial development of the territorial community
Дата публікації: 2020
Видавництво: Агросвіт
Бібліографічний опис: Третяк А. М., Третяк В. М. Зонування земель: законодавчий колапс та наукові засади планування розвитку землекористування об'єднаних територіальних громад. Агросвіт. 2020. № 23. С. 3–9
Короткий огляд (реферат): В умовах економічних трансформацій та законодавчих змін, актуалізувалося потреба у перегляді наукових засад планування розвитку землекористування об'єднаних територіальних громад. Зокрема в статті досліджено прийнятий 17 червня 2020 року Верховною Радою України закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель", який набирає чинності з 24 липня 2021 року. Де одним із основних завдань було комплексне просторове планування територій громад, що скасовує необхідність розроблення декількох, споріднених за змістом, видів містобудівної документації та документації із землеустрою. В процесі дослідження констатовано, що зазначений закон має цілу низку вад, особливо щодо зонування земель, об'єднання документації із землеустрою та містобудівної документації, а також щодо комплексного плану просторового розвитку землекористування на території територіальної громади. У результаті авторами дано визначення зонування земель за їх категоріями та типами землекористування, з врахуванням того, що поняття "земля" і "територія" не однозначні. Зазначивши, що власність, згідно з Конституцією України, притаманна тільки категорії "земля" та відмітивши те, що "територія" не може бути об'єктом права власності, а відповідно об'єктом земельних, правових та економічних відносин. Запропоновано перехід класифікації за категоріями земель до європейської класифікації за типами землекористування. Це дозволить здійснювати перехід у регулюванні земельних відносин від категорії до типів (підтипів) землекористування, далі до цільового призначення земельних ділянок і дозволеного використання земель та навпаки. Також авторами запропоновано, виходячи із європейської практики, відмовитися від розроблення генеральних планів населених пунктів (сіл, селищ та невеликих міст). На заміну яких, в межах відповідних підтипів землекористування, розробляти детальні плани території (організації землекористування). Це у свою чергу дозволить зекономити бюджетні кошти, які необхідні при варіанті Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель". А також прискорити процес комплексного планування просторового розвитку землекористування територіальної громади.
Опис: In the context of economic transformations and legislative changes, the need to review the scientific foundations of planning the development of land use of united territorial communities has become actual. In particular, the article examines the law of Ukraine "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Land Use Planning", which enters into force on 24.07. 2021. One of the main tasks of it is a comprehensive spatial planning of communities, which eliminates the need to develop several related in content types of urban planning documentation and documentation on land management. In the course of the research, it is stated that this law has a number of shortcomings, especially with regard to land zoning, integration of land management documentation and urban planning documentation, as well as with a comprehensive plan for spatial development of land use in the territorial community. As a result, the authors define zoning of lands by their categories and types of land use, taking into account that the concepts of "land" and "territory" are not monosemous. Noting that property, according to the Constitution of Ukraine, belongs only to the category of "land" and noting that "territory" cannot be the object of property rights, and therefore the object of land, legal and economic relations. The transition of the classification by land categories to the European classification by land use types is proposed. This will allow for the transition in the regulation of land relations from category to types (subtypes) of land use, then to the designated purpose of land plots and permitted use of land and vice versa. The authors also proposed, based on European practice, to abandon the development of master plans for settlements (villages, townships and small towns). In return, within the relevant subtypes of land use, to develop detailed plans of the territory (land use organization). This, in turn, will save the budget funds needed in the version of the Law of Ukraine "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Land Use Planning". Moreover, to accelerate the process of integrated planning of spatial development of land use of the territorial community.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11043
УДК: 332.34:332.36
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЗОНУВАННЯ ЗЕМЕЛЬ.pdf622,22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.