Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10657
Назва: Graph-Analytical optimization of the transverse vertical cross-section of a contact zone between soil and an elastic wheeled mover.
Інші назви: Графоаналітична оптимізація поперечного вертикального перерізу зони контакту ґрунту з пружним колісним рушієм.
Автори: Sheludchenko, Bogdan
Шелудченко, Богдан Анатолійович
Šarauskis, Egidijus
Шараускис, Эгидиюс
Golub, Gennadii
Голуб, Геннадій Анатолійович
Kukharets, Savelii
Кухарець, Савелій Миколайович
Medvedskyi, Oleksandr
Медведський, Олександр Васильович
Chuba, Viacheslav
Чуба, В'ячеслав Володимирович
Zabrodskyi, Andrii
Забродський, Андрій Петрович
Ключові слова: ущільнення ґрунту;soil compaction;еластичний деформатор;elastic deformer;поле сил тиску;field of pressure forces;нелінійність деформування ґрунту;nonlinearity of soil deformation
Дата публікації: 12-гру-2019
Видавництво: Eastern-European Journal of Enterprise Technologies
Бібліографічний опис: Sheludchenko, B., Šarauskis, E., Golub, G., Kukharets, S., Medvedskyi, O., Chuba, V., Zabrodskyi, A. Graph-Analytical optimization of the transverse vertical cross-section of a contact zone between soil and an elastic wheeled mover. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2019, 6 (1-102), pp. 77-84. DOI: 10.15587/1729-4061.2019.182507
Короткий огляд (реферат): Інтенсифікація сільськогосподарського виробництва в сучасних умовах передбачає застосування надпотужних мобільних технічних засобів, що призводить до підвищення рівнів техногенного впливу на ґрунт і, як наслідок, погіршення його родючості. Тому, найактуальніший запит сучасного аграрного виробництва спрямований на вирішення проблеми покращення експлуатаційних показників роботи колісних ходових систем мобільних технічних засобів. Це спонукає до необхідності аналітичного дослідження процесів деформування ґрунту під еластичними рушіями мобільної колісної техніки сільськогосподарського призначення. Запропонована методика графо-аналітичного поетапного моделювання процесу деформування ґрунту під пневматичними шинами рушіїв мобільної сільськогосподарської техніки з урахуванням змінюваної форми еластичної оболонки шини. Використання відповідних графічних моделей дозволяє поетапно досліджувати процес ущільнення ґрунту у профілі утворюваної ним колії. Встановлено, що в зоні контакту «деформований ґрунт – поверхня еластичного колісного рушія мобільного засобу» найвищий рівень ущільнення спостерігається в шарі ґрунту, який безпосередньо контактує з еластичним рушієм. Глибина переущільненого шару ґрунту на «дні колії» залежить від типорозміру шини колісного рушія і не перевищує значення 0,075 ширини шини. Найвищий рівень переущільнення ґрунту спостерігається в зоні, яка є безпосередньо прилеглою до осі колії. Визначено, що найнебезпечнішою конструкцією пневматичної шини, з точки зору переущільнення ґрунту в колії, є форма еластичної оболонки шини, яка описується кривою овалу Кассіні з чотирма точками перегину. Окреслено характерні особливості рекомендацій щодо визначення експлуатаційних значень робочого тиску у шинах залежно від конкретних фізико-механічних та агротехнологічних властивостей ґрунту і характеру виконуваних технологічних операцій.
Опис: The intensification of agricultural production in modern conditions involves the use of high-powered mobile technical means, which leads to an increase in the levels of man-made impact on the soil and, as a result, to the deterioration of its fertility. Therefore, the most urgent request of modern agricultural production is aimed at solving the problem of improving the operational performance of wheeled running systems of mobile technical equipment. This prompts the need for an analytical study of soil deformation processes under elastic drives of mobile wheeled agricultural machinery. The technique of grapho-analytic step-by-step modeling of the process is proposed soil deformation under pneumatic tires of mobile agricultural machinery drivers, taking into account the changing shape of the tire's elastic shell. The use of appropriate graphic models allows for a step-by-step study of the process of soil compaction in the profile of the rut formed by it. It is established that in the zone contact "deformed soil - the surface of an elastic mobile wheel drive means" the highest level of compaction is observed in the soil layer that is in direct contact with the elastic driver. The depth of the over-compacted soil layer is "track days" depends on the standard size wheel drive tires and does not exceed the value of 0.075 of the tire width. The highest level over-compaction of the soil is observed in the area immediately adjacent to track axles It was determined that the most dangerous construction of a pneumatic tire, from the point of view of over-compaction of the soil in ruts, is the shape of the tire's elastic shell, which is described by the Cassini oval curve with four inflection points. Outlined characteristic features of recommendations regarding determination of operational values ​​of working pressure in tires depending on specific physical, mechanical and agro-technological properties of the soil and nature performed technological operations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10657
УДК: 631.431.73
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.