Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10652
Назва: Нормотворча діяльність правоохоронних органів при формуванні державної політики у сфері національної безпеки і оборони
Інші назви: Normative activity of law enforcement agencies in the formation of state policy in the field of national security and defense
Автори: Макарчук, Віталій Володимирович
Makarchuk, Vitaliy
Ключові слова: нормотворчість;rule-making;законотворчість;law-making;суб’єкти нормотворчої діяльності;subjects of rule-making activity;учасники нормотворчої діяльності;participants of rule-making activity;Міністерство внутрішніх справ України;Ministry of Internal Affairs of Ukraine
Дата публікації: тра-2022
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Макарчук В. В. Нормотворча діяльність правоохоронних органів при формуванні державної політики у сфері національної безпеки і оборони / В. В. Макарчук // Науковий вісник публічного та приватного права. - 2022. - Вип. 3. С. 119–124. DOI https://doi.org/10.32844/2618-1258.2022.3.21
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу нормотворчої діяльності правоохоронних органів при формуванні державної політики у сфері національної безпеки і оборони. Розглянуті категорії «нормотворчість», «законотворчість», «правотворчість», «законотворча діяльність», «правотворча діяльність». Досліджено нормативно-правову базу нормотворчої діяльності Міністерства внутрішніх справ України. Під нормотворчою діяльністю правоохоронних органів при формуванні державної політики у сфері національної безпеки і оборони розуміється сукупність визначених законодавством послідовних дій відповідальних осіб вказаних органів, направлених на формування державної волі щодо стратегічних цілей, завдань та напрямків діяльності сектору безпеки та оборони, що спрямовані на розв’язання актуальних проблем щодо забезпечення охорони національних інтересів України та створення сталої нормативно-правової бази у зазначеній сфері. Узагальнено, що правоохоронні органи в досліджуваній сфері здійснюють нормотворчі повноваження у двох випадках: 1) для оптимізації державної політики у сфері національної безпеки і оборони (розробка пропозицій та ініціатив); 2) для реалізації окремих положень державної політики у сфері національної безпеки і оборони, що передбачає створення підзаконних нормативно-правових актів сфери відання конкретних правоохоронних органів та видання службових актів. Правоохоронні органи при формуванні державної політики у сфері національної безпеки і оборони можуть бути як суб’єктами нормотворчої діяльності, так і учасниками нормотворчої діяльності. Стверджується, що державна політика у сфері національної безпеки і оборони постійно оптимізується. Це зумовлено динамічним характером розвитку загроз національній безпеці та оперативним реагуванням щодо захисту національних інтересів України. При цьому державна воля через політичні рішення формує адекватну державну політику як на підставі чинних нормативно-правових актів шляхом внесення змін та доповнень, так і шляхом розроблення нових стратегічних документів у сфері національної безпеки і оборони.
Опис: The article is devoted to the analysis of law-enforcement activities in the formation of state policy in the field of national security and defense. The considered categories are «law-making» and «law-making activity». The normative-legal basis of the rule-making activity of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine was studied. The rule-making activity of law enforcement bodies in the formation of state policy in the field of national security and defense is understood as a set of consecutive actions defined by law by the responsible persons of the specified bodies, aimed at forming the state will regarding strategic goals, objectives and directions of activity of the security and defense sector, aimed at solving current problems regarding the protection of Ukraine's national interests and the creation of a stable regulatory and legal framework in the specified area. It is summarized that law enforcement agencies in the researched area exercise rulemaking powers in two cases: 1) to optimize state policy in the field of national security and defense (development of proposals and initiatives); 2) for the implementation of certain provisions of the state policy in the field of national security and defense, which provides for the creation of sub-legal normative legal acts in the sphere of responsibility of specific law enforcement agencies and the issuance of official acts. Law enforcement bodies in the formation of state policy in the field of national security and defense can be both subjects of rule-making activity and participants of rule-making activity. It is claimed that state policy in the field of national security and defense is constantly optimized. This is due to the dynamic nature of the development of threats to national security and the prompt response to the protection of Ukraine's national interests. At the same time, the state will, through political decisions, forms an adequate state policy both on the basis of current legal acts by making changes and additions, and by developing new strategic documents in the field of national security and defense.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10652
ISSN: 2618-1258
УДК: 342.95
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Normotvorcha_dii.pdf321,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.