Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10543
Назва: Наукова школа професора Третяка А.М. та її місце у розвитку теорії економіки землекористування і землевпорядкування
Інші назви: The scientific school of professor Tretyak A.M. and its place in thedevelopment of the theory of land use economics and land planning
Автори: Третяк, Антон Миколайович
Tretiak, Anton
Прядка, Тетяна Миколаївна
Priadka, Tetiana
Ключові слова: Наукова школа;Scientific school;теорія економіки землекористування та землевпорядкування;theory of economics of land use and land planning;інституціонально-поведінкова теорія;іnstitutional-behavioral theory
Дата публікації: 2024
Видавництво: Агросвіт
Бібліографічний опис: Третяк А. М., Прядка Т. М. Наукова школа професора Третяка А.М. та її місце у розвитку теорії економіки землекористування і землевпорядкування. Агросвіт. 2024. № 6. С. 11–22.
Короткий огляд (реферат): У статті обгрунтовується, що наукові дослідження є тією специфічною галуззю інтелектуальної спільноти людства, яка починаючи з 12—15 століть нашої ери має багато "незрозумілих" для загалу позицій, особливо щодо факторів які забезпечують формування необхідного середовища для продукування наукових ідей. І таким середовищемось уже багато віків є наукові школи, які здебільшого створювались навколо видатних особистостей. Тому проблеMматика визначення, особливості та закономірності створення і функціонування наукових шкіл була і є предметомдосліджень як вітчизняних так і зарубіжних вчених, істориків науки та наукознавців. Зроблено висновок, що наукоMва школа як напрям у певній сфері знань є найбільш довершеною формою колективності пізнавальної творчості.Запропоновано верифікацію наукових шкіл, економічних теорій і напрямків. На її основі в науковій школі професоMра Третяка А.М. обгрунтовано економічну модель формування збалансованого землекористування для України, якапредставляє серйозну методологічну складність з впливом на якість прийняття управлінських рішень. Зокрема, базовою основою економічної моделі запропоновано відносини щодо використання землі та надання у процесі землекористування екологічних і ціннісних послуг, які обгрунтовуються інституціонально-поведінковою теорією. Обгрунтовано, що симбіоз міжвузівського та особистісного об'єднання вчених наукової школи, сформованої як напрям упевній сфері знань — "Економіка землекористування та землевпорядкування", дозволив здійснити підготовку за 5років (2023—2019 рр.) за науковим керівництвом (консультуванням) вченими наукової школи "Економіка землекористування та землевпорядкування" 19 науковців, зокрема: 4 доктора наук, 6 кандидатів наук та 9 докторів філоMсофії. Вченими наукової школи професора Третяка А.М. протягом останніх 5 років (2019—2023 рр.) підготовлено таопубліковано 1103 праці (табл. 2), зокрема 74 монографії, 29 навчальних посібників, практикумів, 349 статтей у фаMхових виданнях, статей 130 у виданнях Web of Science Core Collection та Scopus, 69 статей в інших виданнях, 15статей в зарубіжних виданнях, 406 публікацій тез на наукових конференціях різного рівня, у тому числі міжнародних, закордонних; 27 методичних та навчально-методичних розробок, зареєстровано 4 авторських свідоцтв. Розкрито роль і місце в науковоMосвітній діяльності професора Третяка А.М., який маючи значний науково-управлінський,організаційний та педагогічний досвід, по суті вже багато років назад неформально створив та очолив наукову школу професора Третяка А.М. "Економіка землекористування та землевпорядкування", згуртувавши навколо себе провідних українських вчених.
Опис: The article argues that scientific research is a specific branch of humanity's intellectual community that, startingfrom the 12th—15th centuries, has many "unintelligible" positions, especially regarding the factors that provide thenecessary environment for generating scientific ideas. For centuries, scientific schools, mostly created around outstandingpersonalities, have been such an environment. Therefore, the issues of defining, characteristics, and regularities of creatingand functioning scientific schools have been and remain the subject of research by both domestic and foreign scientists,historians of science, and researchers in science study. It is concluded that a scientific school as a direction in a certainfield of knowledge is the most perfect form of collectivity in cognitive creativity. Verification of scientific schools,economic theories, and directions is proposed. Based on this, the article substantiates the economic model of balancedland use formation for Ukraine within the scientific school of Professor Tretyak A.M., which represents seriousmethodological complexity affecting the quality of managerial decisionMmaking. In particular, the economic modelproposes relations regarding land use and the provision of ecological and valueMadded services during land use, whichare grounded in institutionalMbehavioral theory. It is substantiated that the symbiosis between interMuniversity andpersonal associations of scholars within the scientific school, formed as a direction in a certain field of knowledge:'Economics of Land Use and Land Planning,' has enabled the training, within a span of 5 years (2019M2023), under thescientific guidance (consultation) of scientists from the scientific school 'Economics of Land Use and Land Planning,' of19 researchers, including: 4 Doctors of Sciences, 6 Candidates of Sciences, and 9 Doctors of Philosophy. Over the past 5years (2019M2023), scientists from the scientific school led by Professor Tretyak A.M. have prepared and published 1103works (Table 2), including 74 monographs, 29 textbooks, manuals, and case studies, 349 articles in professional journals,130 articles in journals indexed in the Web of Science Core Collection and Scopus, 69 articles in other journals, 15 articlesin foreign journals, 406 publications of theses at scientific conferences of various levels, including international andforeign ones; 27 methodological and educationalMmethodical developments, and 4 copyright certificates have beenregistered. The role and place of Professor Tretyak A.M. in scientific and educational activities are revealed. Havingsignificant scientific, managerial, organizational, and pedagogical experience, Professor Tretyak A.M. informally createdand headed the scientific school "Economics of Land Use and Land Planning" many years ago, rallying leading Ukrainianscientists around him.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10543
УДК: 332.2:332.3
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Наукова школа Третяка.pdf649,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.