Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10232
Title: E-Learning – An Elegant Source of Education During the Period of Lockdown
Other Titles: Електронне навчання – елегантне джерело освіти в період карантину
Authors: Hamaz, Saadia
Firdhaus Arham, Ahmad
Abdul Rahim, Marlisa
Manoj, P K
Karpuk, Lesia
Хамаз, Саадія
Фірдхаус Архам, Ахмад
Абдул Рахім, Марліса
Манодж, П.К.
Карпук, Леся Михайлівна
Keywords: COVID-19;Online Teaching;E-Learning;Lockdown;Interactive learning;Online learning Platform;КОВІД-19;онлайн-навчання;електронне навчання;блокування;інтерактивне навчання;платформа онлайн-навчання
Issue Date: 2021
Publisher: Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
Abstract: In India, conventional teaching techniques are still used in classrooms, universities, and colleges, which replaced the standard context of face-to-face communication in a classroom. Although most of the education industry has begun to implement integrated education, the majority of them are still using outdated procedures. The sudden outbreak of COVID-19 shook the globe, a fatal illness produced by SARS-Cov-2. It was declared a disease epidemic by the World Health Organization. This situation posed a challenge to the entire educational institutions globally, forcing instructors to switch to an online method as soon as possible. Several educational institutions that had previously refused to alter their conventional didactic practises now have no option but to switch entirely to online teaching-learning. This essay goes into great detail on the effect of the education system in India during a disease outbreak. It goes into great depth on how India is implementing an e-learning strategy in this crucial circumstance. It also explains how to deal with the difficulties that come with e-learning. В Індії в аудиторіях, університетах і коледжах досі використовуються звичайні методи навчання, які замінили стандартний контекст спілкування віч-на-віч у класі. Хоча більшість освітніх індустрій почали впроваджувати інтегроване навчання, більшість з них все ще використовує застарілі процедури. Раптовий спалах COVID-19 сколихнув світ, смертельна хвороба, викликана SARS-Cov-2. Всесвітня організація охорони здоров'я оголосила це захворювання епідемією. Ця ситуація стала викликом для всіх навчальних закладів у всьому світі, змушуючи викладачів якомога швидше переходити на онлайн-метод. Кілька навчальних закладів, які раніше відмовлялися змінювати свої звичайні дидактичні практики, тепер не мають іншого виходу, окрім як повністю перейти на онлайн-навчання. У цьому есе дуже докладно розглядається вплив системи освіти в Індії під час спалаху хвороби. У ньому детально розповідається про те, як Індія реалізує стратегію електронного навчання в цій вирішальній ситуації. Тут також пояснюється, як впоратися з труднощами, пов’язаними з електронним навчанням.
Description: Saadia Hamaz, Ahmad Firdhaus Arham, Marlisa Abdul Rahim, Manoj P K, Lesia Karpuk. E-Learning – An Elegant Source of Education During the Period of Lockdown. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) Volume 12, Issue 7, July 2021: 3838 – 3848
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10232
ISSN: 1309-6591
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf213,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.