Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10043
Назва: The dualistic mythomodel of S. Cherkasenko’s drama “The price of blood”, particularly in its philosophical, spatio-temporal characteristics.
Інші назви: Дуалістична міфомодель драми С. Черкасенка "Ціна крові", зокрема в її філософських та просторово-часових характеристиках.
Автори: Мошноріз, Марія Миколаївна
Moshnoriz, Mariia
Зозуля, Ірина Євгеніївна
Zozulia, Iryna
Римар, Наталія Юріївна
Rymar, Nataliya
Карпенко, Світлана Дмитрівна
Karpenko, Svitlana
Стадній, Алла Сергіївн
Stadnii, аAlla
Ключові слова: dualism; дуалізм;drama; драма;mythologeme; міфологема;archetyp; архетип;symbol; символ
Дата публікації: 2024
Видавництво: The Authors
Бібліографічний опис: The dualistic mythomodel of s. Cherkasenko’s drama “The price of blood”, particularly in its philosophical, spatio-temporal characteristics / M. Moshnoriz, I. Zozulia, N. Rymar and others // AD ALTA: Journal of Interdisc Iplinary Research. – 2024. – Vol. 14. Is. 1. – Р. 126-130.
Короткий огляд (реферат): У статті деконструюється поетична міфомодель світу драми С. Черкасенка "Ціна крові", зокрема її філософські особливості. Ціна крові" С. Черкасенка, зокрема в її філософських характеристиках: виявляє художні особливості авторської дуалістичної моделі світу, розглядає переосмислення біблійних христологічних тем, мотивів та образів. Ця тематична розвідка додає глибини розумінню розвідка додає глибини до розуміння драми та підкреслює глибокі філософські питання, що їх порушує глибокі філософські питання, які порушує С. Черкасенко. Аналіз показує, що дуалістичні міфи представлені через форми бінарних опозицій, таких як космологічні (наприклад, космос і хаос, місяць і сонце, небо і земля, день і ніч), біологічні (наприклад, чоловік і жінка), соціальні (наприклад, дуальна організація суспільства) та етичні (наприклад, добро і зло). Драма "Ціна крові" заснована на міфологічний сюжет євангельської історії про зраду Іуди Іскаріота, в якому С. Черкасенко використовує дуалістичне міфологічне мислення для протиставлення "віра - розум", яке відтворюється через такі опозиції: "добро - зло", "гріх - праведність" "правда - брехня", "Бог - диявол", "життя - смерть", "свобода - рабство", "любов - ненависть" "вірність - зрада". Це протистояння між вірою і розумом у своєрідному пошуку порятунку людства. Дуалізм, драма, міфологема, архетип, символ Актуальність даної теми полягає у дослідженні авторської дуалістичної моделі та розкритті біблійних мотивів у драмі "Ціна авторської дуалістичної моделі та розкритті біблійних мотивів у драмі "Ціна крові" С. Черкасенка; осмисленні проблеми крові" С. Черкасенка; осмисленні проблеми зради у міфопоетичному міфопоетичному ключі. Результати дослідження засвідчили, що автор описує світобудову як єдність протилежностей всесвіт як єдність протилежностей, що характерно для дуалістичного міфу, де перемога добра передбачає перемога добра передбачає усунення зла. Архетипні персонажі - Ісус Христос (віра) та Юда-спокусник (розум) - закодовані бінарною опозицією "добро - зло", а їхнє протистояння можна розглядати як антагоністичну дуальність.
Опис: The article deconstructs the poetic mytho-model of world of the drama “The Price of Blood” by S. Cherkasenko, in particular in its philosophical characteristics: reveals the artistic features of the author's dualistic model of the world, examines the reinterpretation of biblical Christological themes, motifs and images. This thematic exploration adds depth to the understanding of the drama and underscores the profound philosophical questions S. Cherkasenko raises. The analysis shows that dualistic myths are represented through the forms of binary oppositions, such as cosmological (e.g. the space and chaos, the moon and the sun, heaven and earth, day and night), biological (e.g. male and female), social (e.g. dual organization of society) and ethical (e.g. good and evil). The drama “The Price of Blood” is based on the mythological plot of the Gospel story of Judas Iscariot’s betrayal, in which S. Cherkasenko uses dualistic mythological thinking to contrast “faith – mind”, which is reproduced through the following oppositions: “good - evil”, “sin – righteousness”, “truth – lie”, “God - Devil”, “life – death”, “freedom – slavery”, “love – hate”, “loyalty – betrayal”. This is a confrontation between faith and mind in a kind of search for the salvation of humanity. The relevance of this topic lies in the study of the author's dualistic model and the disclosure of biblical motifs in the drama “The Price of Blood” by S. Cherkasenko; comprehension of the problem of betrayal in a mythopoetic way. The results of the study showed that the author describes the universe as a unity of opposites, which is typical for a dualistic myth, where the victory of good implies the elimination of evil. The archetypal characters – Jesus Christ (faith) and Judas the Tempter (mind) – are encoded by the binary opposition “good – evil” and their confrontation can be seen as an antagonistic duality.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10043
ISSN: 1804-7890
УДК: 821.162.2-2:82.09О.Черкасенко
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
The_dualistic_my.pdf240,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.