Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/4898
Назва: Факторна структура фізичного стану дівчат 18-19 років в процесі фізичного виховання
Інші назви: The factor structure of physical condition of girls of 18-19 years in the physical education process
Автори: Ярмак, Олена Миколаївна
Благій, Олександра Леонідівна
Мороз, Олена Олександрівна
Yarmak, Olena
Blagii, Oleksandra
Moroz, Olena
Ключові слова: факторний аналіз;фізичний стан;дівчата;factor analysis;physical condition;girls
Дата публікації: 2020
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Бібліографічний опис: Ярмак О.М. Факторна структура фізичного стану дівчат 18-19 років в процесі фізичного виховання/Ярмак О.М., Благій О.Л., Мороз О.О.,//Інноваційна педагогіка, Випуск 22. Т. 4. 2020. - с. 25-30
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальній проблемі контролю фізичного стану студентської молоді в процесі фізичного виховання. Дослідницька робота проводились на базі Білоцерківського національного аграрного університету м. Білої Церкви з дівчатами 18–19 років. У педагогічному експерименті взяли участь 152 дівчини. Протоколи експериментальних досліджень підтримано комісією з біоетики Білоцерківського національного аграрного університету. Відповідно до етичних стандартів студенти були задіяні у дослідженні добровільно при письмовій згоді на участь у всіх етапах педагогічного експерименту, на подальший аналіз й оприлюднення їх особистих даних під час розгляду та висвітлення результатів дослідження. Достовірність і обґрунтованість результатів педагогічного експерименту забезпечується чітким вибором теоретико-методологічної бази дослідження; коректним застосуванням комплексу взаємодоповнюючих методів дослідження, адекватних меті дослідження; репрезентативністю проаналізованих емпіричних даних; математико-статичною обробкою та інтерпретацією. В статті розглянута факторна структура фізичного стану дівчат 18-19 років. Визначено відсотковий вклад кожного фактору, та встановлено, що загальний фізичний стан детерміновано групою з чотирьох факторів: фізичний розвиток має найбільший внесок - 40,2 %, функціональний стан серцево-судинної та дихальної системи має внесок - 29,1 %, фізична працездатність та координаційні здібності мають внесок - 11,7 %, фізична підготовленість, зокрема швидкісні, швидкісно-силові якості, спритність та гнучкість мають внесок - 3,5 %, що у сукупності становлять 84,5 % поясненої дисперсії. Нами встановлено, що антропометричний статус визначає фізичний стан і після закінчення пубертатного періоду. Найбільше факторне навантаження мають показники, які характеризують тотальні розміри тіла: обхват талії (r= -0,981 при р<0,01); обхват грудної клітки (r= -0,972 при р<0,01); обхват тазу (r= -0,960 при р<0,01), а також показники, які характеризують жировий компонент: сума шкірно жирових складок (r= -0,982 при р<0,01); складка під підвздошною кісткою, (r=-0,977 при р<0,01); внутрішня ікроножна складка (r= -0,953 при р<0,01). Представлений аналіз досліджуваних показників, які складають основу усіх чотирьох факторів. Отримані результати мають прогностичні значення для індивідуалізації та диференціації педагогічного процесу, а також оцінки впливу основних педагогічних засобів і методів в процесі фізичного виховання.
Опис: The article is devoted to the actual problem of controlling the physical condition of young students in the process of physical education. The research was carried out on the basis of Belotserkovsky National Agrarian University of Bila Tserkva with girls of 18-19 years. 152 girls participated in the pedagogical experiment. The experimental research protocols were supported by the Bioethics Commission of the Belotserkov National Agrarian University. In accordance with ethical standards, students were voluntarily involved in the study with the written consent to participate in all stages of the pedagogical experiment, to further analyze and disclose their personal data during review and presentation of the research results. The reliability and validity of the results of the pedagogical experiment is provided by a clear choice of the theoretical and methodological base of the research; the correct application of a set of complementary research methods adequate to the purpose of the research; the representativeness of the empirical data; mathematical-static processing and interpretation. The factor structure of physical condition of girls of 18-19 years is considered in the article. The percentage contribution of each factor was defined, and it was fond that the overall physical condition was determined by a group of four factors: physical development has the highest contribution – 40,2%, the functional state of the cardiovascular and respiratory system contributes has 29,1%, physical performance and coordination abilities contribute have 11,7%, physical ability, including speed, muscle power, agility and flexibility, make up 3,5%, which together account for 84,5% of the explained variance. We have found that anthropometric status determines the physical state after the puberty period, too. The highest factor loadings have indicators that characterize the total body size: waist (r = -0.981 at p <0.01); pelvic girth (r = -0,960 at p <0,01), as well as indicators that characterize the fat component: the sum of skin fat folds (r = -0,982 at p <0,01); fold under the ileum, (r = -0.977 at p <0.01); inner calf fold (r = -0.953 at p <0.01). An analysis of the studied indicators, which form the basis of all four factors, is presented. The obtained results have prognostic values for individualization and differentiation of the pedagogical process, as well as assessment of the impact of basic pedagogical tools and methods in the process of physical education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/4898
ISSN: 2663-6085
УДК: 796-053.7:616
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Faktorna Struktura.pdf206,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.