Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10602
Назва: Державне управління у сфері охорони культурною спадщиною в Україні
Інші назви: State administration in the field of cultural heritage protection in Ukraine
Автори: Ротаєнко, Володимир Федорович
Rotaienko, Volodymer
Ключові слова: культурна спадщина, державне регулювання, державна політика, об’єкти культурної спадщини, інституційне середовище, охорона культурної спадщини;cultural heritage, state regulation, state policy, objects of cultural heritage, institutional environment, protection of cultural heritage.
Дата публікації: 2023
Видавництво: БНАУ
Бібліографічний опис: Ротаєнко В. Ф. Державне управління у сфері охорони культурною спадщиною в Україні: кваліфікаційна робота магістра; спец. 281 "Публічне управління та адміністрування" /БНАУ; кер. Т.В. Сокольська. - Біла Церква, 2023. - 88 с.
Короткий огляд (реферат): Досліджено. Теоpетико-методологічні засади державного управління у сфері охорони культурною спадщиною в Україні, зокрема, становлення та визначення цього поняття; співвідношення категорій державної діяльності, державного управління та державної політики, а також державне управління сфері охорони об’єктів культурної спадщини: політико-правовий аспект. Здійснено оцінку державної політики у сфері охорони культурною спадщиною, її формування та реалізацію на прикладі Білоцерківської міської ради, проаналізовано вплив війни на цей процес; обґрунтовано шляхи удосконалення державного управління у сфері охорони культурною спадщиною. Досліджено зарубіжний досвід правового забезпечення цього процесу, приклад для України. Використано методичні підходи, методи дослідження, зокрема: діалектичний метод пізнання (для визначення природи державного управління в політико-правовому аспекті); логічний (для обґрунтування ролі і місця державного управління у сфері охорони культурної спадщини, модернізації механізму управління цим процесом); системний та порівняльний аналіз (для співставлення ефективності держаного управління культурною спадщиною як в Україні, так і зарубіжних країнах); статистичний та абстрактно-логічний (для теоретичних узагальнень і формулювання висновків дослідження); тощо. Виявлено, що сутність державного управління культурною спадщиною варто розглядати у розрізі властивих йому ознак, найхарактернішими з яких є такі: юридично-владний та розпорядчий характер; поширюється на всіх членів суспільства і має загальнодержавний характер; діяльність органів державного управління здійснюється на підставі та на виконання законів; має організаційний зміст; характеризується цілеспрямованістю; здійснюється на постійній основі та носить активний характер. Державна політика – це один з результатів соціальної діяльності, що створений чітко передбаченими в законі державними органами, їх представниками та службовцями, спрямована на закріплення стратегічних засад здійснення державної діяльності у різних сферах суспільного життя. Зроблено висновок, що задля забезпечення збереження культурного надбання Білоцерківської територіальної громади, пріоритетними завданнями відділу охорони культурної спадщини і туризму є і залишатимуться актуальними: вивчення, дослідження об’єктів культурної спадщини; цифровізація пам'яток; організація ремонтно-реставраційних, протиаварійних, консерваційних робіт на об’єктах; музеєфікація об’єктів культурної спадщини; популяризація справи охорони культурної спадщини; поліпшення туристичної привабливості громади. Відкрите російське вторгнення створило загрозу тотального нищення всіх проявів української культури. Враховуючи рекомендації міжнародних організацій та кращі зарубіжні практики, Україні необхідно встановити законодавчі рамки використання об’єктів культурної спадщини (охорони, збереження, реставрації, археологічних розкопок, документування тощо), створити умови для ведення господарської діяльності і забезпечення координації інтересів різних суспільно-політичних груп. Охороні та збереженню, значною мірою сприятиме повноцінне функціонування електронного Державного реєстру нерухомих пам’яток України, популяризацію та розвиток туризму. Позитивним у досвіді культурної політики європейських країн створення інститутів державно-приватного партнерства, які передбачають розвиток ринку культурних цінностей, спільної участі держави і приватного бізнесу в розвитку даного ринку, в економічно ефективних проектах у сфері культури. Одержані результати можуть бути використані при формуванні державного, регіонального та місцевих бюджетів, а також при розробці Стратегії розвитку громад.
Опис: It has been investigated theoretical and methodological principles of state administration in the field of cultural heritage protection in Ukraine, in particular, the formation and definition of this concept; correlation of categories of state activity, state administration and state policy, as well as state administration in the field of protection of cultural heritage objects: political and legal aspect. An assessment of the state policy in the field of cultural heritage protection, its formation and implementation on the example of the Bila Tserkva city council was carried out, the impact of the war on this process was analyzed; ways of improving state management in the field of cultural heritage protection are substantiated. The foreign experience of legal support of this process was studied, an example for Ukraine. It has been used methodical approaches, methods dialectical method of cognition (to determine the nature of state administration in the political and legal aspect); logical (to substantiate the role and place of state administration in the field of cultural heritage protection, modernization of the management mechanism of this process); systematic and comparative analysis (to compare the efficiency of state management of cultural heritage both in Ukraine and in foreign countries); statistical and abstract-logical (for theoretical generalizations and formulation of research conclusions); etc. It was revealed that the essence of the state management of cultural heritage should be considered in terms of its inherent features, the most characteristic of which are the following: juridical-powerful and administrative nature; applies to all members of society and has a nationwide character; the activities of state administration bodies are carried out on the basis of and in compliance with laws; has an organizational meaning; is characterized by purposefulness; is carried out on a permanent basis and has an active nature. State policy is one of the results of social activity, created by state bodies, their representatives and employees clearly provided for in the law, aimed at consolidating the strategic foundations of state activity in various spheres of public life. It has been concluded that in order to ensure the preservation of the cultural heritage of the Bila Tserkva territorial community, the priority tasks of the Department of Cultural Heritage Protection and Tourism are and will remain relevant: study and research of cultural heritage objects; digitization of monuments; organization of repair and restoration, emergency, conservation works at objects; museification of cultural heritage objects; popularization of cultural heritage protection; improving the tourist attractiveness of the community. The open russian invasion threatened the total destruction of all manifestations of Ukrainian culture. Taking into account the recommendations of international organizations and the best foreign practices, Ukraine needs to establish a legislative framework for the use of cultural heritage objects (protection, conservation, restoration, archaeological excavations, documentation, etc.), create conditions for conducting economic activities and ensuring the coordination of the interests of various socio-political groups. The full functioning of the electronic State Register of Immovable Monuments of Ukraine, popularization and development of tourism will greatly contribute to protection and preservation. Positive in the experience of the cultural policy of European countries is the creation of institutions of public-private partnership, which provide for the development of the market of cultural values, the joint participation of the state and private business in the development of this market, in economically effective projects in the field of culture. The results can be used in the formation of state, regional and local budgets, as well as in the development of the Community Development Strategy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10602
УДК: УДК 351.853
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи (магістри)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ротаєнко (2) (1).pdf464,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.