Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10595
Назва: Публічне управління регіональним розвитком (за матеріалами КОВА)
Інші назви: Public management of regional development (based on materials of KRMA)
Автори: Осаковський, Олександр Олегович
Osakovskyi, Oleksandr
Ключові слова: т регіональна політика, сталий розвиток, безбар’єрність, адміністративні послуги, мотивація, відновлення, екологічний профіль, стратегічне планування;regional policy, sustainable development, barrier-free, administrative services, motivation, recovery, ecological profile, strategic planning
Дата публікації: 2023
Видавництво: БНАУ
Бібліографічний опис: Осаковський О. О. Публічне управління регіональним розвитком (за матеріалами КОВА): кваліфікаційна робота магістра; спец. 281 "Публічне управляння та адміністрування / БНАУ; кер. Т.В. Сокольська. - Біла Церква, 2023. - 96 с.
Короткий огляд (реферат): Досліджено теоpетико-методологічні засади публічного управління регіональним розвитком: сутність, принципи та основні завдання державної регіональної політики; форми та методи реалізації публічного управління економічними процесами у регіоні. Проаналізовано регіональну політику сталого розвитку досліджуваного регіону; безбар’єрність та рівень надання адміністративних послуг в регіоні. Запропоновано шляхи удосконалення публічного управління післявоєнним відновленням сталого розвитку регіонів України. Обґрунтовано екологічний профіль регіону як дієвий інструмент стратегічного розвитку та планування відновлення. Використано методичні підходи: загальнонаукові і спеціальні, зокрема: діалектичний метод пізнання (для визначення сутності, принципів та основних завдань державної регіональної політики); логічний (для обґрунтування форм та методів реалізації публічного управління економічними процесами у регіоні); системний аналіз (для дослідження складових сталого розвитку регіону з метою виявлення чинників, що на нього впливають); порівняльний аналіз (для визначення інституційного забезпечення регіонального управління на засадах сталого розвитку та співставлення ефективності публічного управління різних регіонів); статистичні ( для визначення ефективності регіональної політики сталого розвитку досліджуваного регіону); абстрактно-логічний (для теоретичних узагальнень і формулювання висновків дослідження); тощо. Виявлено, що в системі управління регіональним розвитком вагоме місце належить процесам формування і реалізації державної регіональної політики під якою розуміють систему цілей та дій, спрямованих на реалізацію інтересів держави стосовно регіонів та внутрішніх інтересів самих регіонів за допомогою методів, що враховують історичну, етнічну, соціальну, економічну та екологічну специфіку територій. Ефективність державної регіональної політики визначається продуманістю та обґрунтованістю прийнятих рішень на двох етапах – формування державної політики регіонального розвитку та її поетапної реалізації. Незважаючи на труднощі воєнного стану, Київська військова обласна адміністрація разом з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування спрямовувала свою діяльність на забезпечення економічного розвитку, активізацію інвестиційної діяльності, розвиток сучасної виробничої та ринкової інфраструктури, створення нових робочих місць, розвиток інфраструктури існуючих індустріальних парків та створення нових. Зроблено висновок, що для забезпечення регіонального розвитку на засадах сталості використовується ряд механізмів, які комбінуються та адаптуються до особливостей кожного регіону, а також з часом змінюються. До основних інструментів реалізації державної регіональної політики належить: публічно-приватне партнерство, електронне урядування, формування мережі інституцій регіонального розвитку. Найефективнішим із них у стимулюванні соціально-економічного розвитку та підвищенні інституційної спроможності є децентралізація влади. Організаційний механізм системи публічного управління регіональним розвитком повинен поєднувати адміністративний та ринковий способи регулювання фінансово-економічних взаємовідносин, базуватися на всеохоплюючій зацікавленості і відповідальності усіх учасників розвитку, використовувати методи безперервного моніторингу соціально-економічного розвитку, розподілу праці та диверсифікація виробничої сфери, мотивації та інформаційного забезпечення мешканців. Для України оптимальною є модель, за якої існує спеціалізований орган виконавчої влади, відповідальний за формування та реалізацію регіональної політики. Корисним стало б використання німецького досвіду накопичення та систематизації інформації щодо регіонів. Цю функцію доцільно покласти або на спеціально створений інформаційний орган, або на Державну службу статистики, створивши в її складі відповідний підрозділ.
Опис: It has been investigated the theoretical and methodological principles of public management of regional development were studied: the essence, principles and main tasks of state regional policy; forms and methods of public management of economic processes in the region. The regional policy of sustainable development of the studied region was analyzed; accessibility and the level of provision of administrative services in the region. Ways to improve public management of the post-war restoration of sustainable development of Ukraine's regions are proposed. The ecological profile of the region is substantiated as an effective tool for strategic development and recovery planning. It has been used methodical approaches, methods general scientific and special, in particular: dialectical method of cognition (to determine the essence, principles and main tasks of state regional policy); logical (to justify the forms and methods of implementing public management of economic processes in the region); system analysis (to study the components of the region's sustainable development in order to identify factors affecting it); comparative analysis (to determine the institutional support of regional management on the basis of sustainable development and to compare the effectiveness of public management in different regions); statistical (to determine the effectiveness of the regional policy of sustainable development of the studied region); abstract-logical (for theoretical generalizations and formulation of research conclusions); etc. It was revealed that in the regional development management system, a significant place belongs to the processes of formation and implementation of state regional policy, which is understood as a system of goals and actions aimed at realizing the interests of the state in relation to the regions and the internal interests of the regions themselves using methods that take into account historical, ethnic, social, economic and ecological specificities of the territories. The effectiveness of the state regional policy is determined by the thoughtfulness and reasonableness of the decisions taken at two stages - the formation of the state policy of regional development and its phased implementation. Despite the difficulties of martial law, the Kyiv Military Regional Administration, together with the bodies of executive power and local self-government bodies, directed its activities to ensure economic development, intensify investment activities, develop modern production and market infrastructure, create new jobs, develop the infrastructure of existing industrial parks, and create new ones It has been concluded that to ensure regional development on the basis of sustainability, a number of mechanisms are used, which are combined and adapted to the characteristics of each region, and also change over time. The main tools for the implementation of state regional policy include: public-private partnership, electronic governance, formation of a network of regional development institutions. The most effective of them in stimulating socio-economic development and increasing institutional capacity is the decentralization of power. The organizational mechanism of the system of public management of regional development should combine administrative and market methods of regulating financial and economic relations, be based on the comprehensive interest and responsibility of all development participants, use methods of continuous monitoring of socio-economic development, division of labor and diversification of the production sphere, motivation and information provision of residents . For Ukraine, the optimal model is a model in which there is a specialized body of executive power responsible for the formation and implementation of regional policy. It would be useful to use the German experience of accumulating and systematizing information about regions. It is expedient to assign this function either to a specially created information body, or to the State Statistics Service, creating an appropriate division within it. The results can be used in the formation of the Concept of sustainable development of regions and the Strategy of socio-economic development of the region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10595
УДК: УДК 353.1:332.1
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи (магістри)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Осаковський (2).pdf420,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.