Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5777
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКепко, Валентина Миколаївна-
dc.contributor.authorKepko, Valentyna-
dc.contributor.authorНовікова, Вікторія Валеріївна-
dc.contributor.authorNovikova, Victoria-
dc.contributor.authorСтаднік, Леонід Іванович-
dc.contributor.authorStadnik, Leonid-
dc.date.accessioned2021-03-01T19:18:06Z-
dc.date.available2021-03-01T19:18:06Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКепко В.І. Захист прав споживачів непродовольчих товарів у сфері електронної торгівлі: європейський досвід / В.М. Кепко, В.В. Новікова, Л.І. Стаднік // Науковий погляд: економіка та управління. - 2021. - Вип. 1(71). - С.23-28.uk_UA
dc.identifier.issn(Print): 2521-666X-
dc.identifier.issn(Online): 2706-9079-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5777-
dc.descriptionRapid and innovative development of scientific and technological progress in the field of electronics has become a prerequisite for intensive growth of informatization of all spheres of the national economy. The European Union, realizing that the consumer activity in the domestic market can have a positive impact on economic growth generally, considers him as an important participant in this market. The consumer policy of the European Union is aimed at supporting the interests of consumers and ensuring a high level of their protection. Under such conditions, the study of the issue of the European Union's practice on consumer protection in the field of e-commerce becomes especially relevant and requires further theoretical and methodological research. The article analyzes the organizational, economic and legal aspects of the formation and implementation of European Union policy to protect consumer behavior in the moment of the acquisition of non-food products. It is stated that The formation of the informational society has led to the output of information and communication technologies to the new level which allows to solve complex economic problems, both for individual commercial structures and on the national scale. Meanwhile, considerable part of the economy and business are becoming electronic and moving into the global Internet environment. It is indicated that one of the means of implementation and support of informatization processes in the economic environment is e-commerce. The place of the consumer in the system of electronic trade relations has been determined. The European experience of the consumer protection in the field of e-commerce has been studied. It was found that the consumer policy of the European Union is aimed at supporting the interests of consumers and ensuring a high level of theirs protection. It is summarized that to study the protection of consumer rights of non-food products in the field of e-commerce, considerable attention should be paid to the peculiarities of consumer protection in electronic relations in accordance with European Union law at different stages of consumer and covenantors relations.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано організаційно-економічні і правові аспекти формування та реалізації політики Європейського Союзу щодо захисту споживацької поведінки під час купівлі товарів непродовольчого призначення. Зазначено, що формування інформаційного суспільства призвело до виходу інформаційно-комунікаційних технологій на новий рівень, що дає змогу вирішувати складні економічні завдання. Указано, що одним із засобів здійснення і підтримки процесів інформатизації в економічному середовищі є електронна торгівля. Визначено місце споживача у системі електронних торговельних відносин. Досліджено європейський досвід із захисту прав споживачів у сфері електронної торгівлі. Резюмовано, що для вивчення питання захисту прав споживачів непродовольчих товарів у сфері електронної торгівлі значну увагу слід приділяти особливостям захисту прав споживачів у процесі електронних відносин відповідно до права Європейського Союзу на різних етапах розвитку відносин споживачів та контрагентів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУніверситет митної справи та фінансівuk_UA
dc.subjectторгівляuk_UA
dc.subjecttradinguk_UA
dc.subjectелектронна торгівляuk_UA
dc.subjecte-commerceuk_UA
dc.subjectспоживачuk_UA
dc.subjectconsumeruk_UA
dc.subjectповедінка споживачаuk_UA
dc.subjectconsumer behavioruk_UA
dc.subjectзахистuk_UA
dc.subjectprotectionuk_UA
dc.subjectкомерціяuk_UA
dc.subjectcommerceuk_UA
dc.titleЗахист прав споживачів непродовольчих товарів у сфері електронної торгівлі: європейський досвідuk_UA
dc.title.alternativeProtection of rights of consumers of non-food goods in the field of electronic commerce: european experienceuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc334.021uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
zaxyst_prav.pdf373,13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.