Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2788
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпенко, Світлана Дмитрівна-
dc.contributor.authorKarpenko, Svitlana-
dc.date.accessioned2019-11-22T12:59:31Z-
dc.date.available2019-11-22T12:59:31Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.citationКарпенко С.Д. Формування навички читання та розуміння україномовного тексту у студентів-іноземців / С.Д. Карпенко // Молодий вчений. - 2019. - № 6.1(70.1). - С. 33-37.uk_UA
dc.identifier.issn2304-5809-
dc.identifier.issn2313-2167-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2788-
dc.descriptionThe article deals with the issues of formation of reading and comprehension skills of Ukrainian-language text by the foreign students while studying at pre-university language training courses. The emphasis is on methods of working with texts of different level A1, A2 and B1. Occupational work with texts is divided into five steps, which correspond to different ways of work of the teacher with students. The first two steps are preparatory to reading and form the skill of recognizing letters, syllables and words. The next three steps correspond to the levels of complexity of texts (A1, A2, B1) and teach not only to read and understand read, but also to correct their own student speech. The method of processing each text is the same for all levels of difficulty: translation, discussion, reproduction of the same as the author’s substitutions. An important component for understanding the text is the answer to the question that later becomes markers when reading the text. Separately, the article focuses on working with texts of instructive character and official-business style of speech. The proposed methodology was tested in five groups of foreign students who studied for 6-9 months and gave a positive result. It is noted in the conclusions that the constant return to texts of different levels of difficulty (A1, A2, B1) forms students the skill of understanding and replacing linguistic constructions in the text, as well as contributing to "tightening" the reading of weaker students. At the end of the language learning course, students were well versed in the B1 text exam. However, the selection of test tasks varied between levels A2 and B1. The components of the learning process for reading are determined, taking into account the external and internal factors of communication. The attention is paid to the achievement of co-operation during the classes and the motivation of the students’ individual needs in learning reading. To date, the teaching methodology for reading foreign students has already been developed. A large number of publications and practical tips are the basis for further improvement of individual elements, techniques and ways of reading a foreign language test.uk_UA
dc.description.abstractВ статті розглядаються питання формування навички читання та розуміння україномовного тексту студентами-іноземцями під час навчання на курсах довузівської мовної підготовки. Акцентовано на способах роботи з текстами рівнів складності А1, А2 та В1. Опримальна робота з текстами поділена на п’ять сходинок, що відповідають різним способам роботи викладача зі студентами. Перші дві сходинки є підготовчими до читання і формують навичку розпізнавання букв, складів та слів. Наступні три сходинки відповідають рівням складності текстів (А1, А2, В1) і навчають не тільки читати і розуміти прочитане, а й коригувати власне мовлення студентів. Також дослідження визначає складові процесу навчання читанню з урахуванням зовнішніх та внутрішніх чинників атмосфери спілкування. Звернуто увагу на досягнення кооперації під час занять та умотивованості індивідуальної потреби студентів у навчанні читанню.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherМолодий вченийuk_UA
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk_UA
dc.subjectUkrainian as a foreign languageuk_UA
dc.subjectчитанняuk_UA
dc.subjectreadinguk_UA
dc.subjectрівні складності текстів: А1, А2, В1uk_UA
dc.subjecttext levels: A1, A2, B1uk_UA
dc.titleФормування навички читання та розуміння україномовного тексту у студентів-іноземцівuk_UA
dc.title.alternativeReading and undestanding skills formation among the foreing studentsuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc81’243:378.016:033-028.31uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvan'a_navyt.pdf316,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.