Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2728
Title: Особливості методології дослідження філософсько-правової категорії "правосвідомість особистості"
Other Titles: Features of the methodology of the study of the philosophical and legal category of “personality consciousness"
Authors: Бровко, Наталія Іванівна
Brovko, Nataliia
Keywords: правова культура;правосвідомість;правослухняність;методологія;методи;філософсько-правова категорія;legal culture;legal consciousness;lawfulness;methodology;methods;philosophical and legal category
Issue Date: 2018
Publisher: Одеський державний університет внутрішніх справ
Citation: Бровко Н. І. Особливості методології дослідження філософсько-правової категорії «правосвідомість особистості» / Н. І. Бровко // Юридичний бюлетень. – 2018. – Вип. 6 (6). – С. 12-18.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню визначенню особливостей методології правосвідомості як філософсько-правової категорії та обов'язкової складової частини правової культури індивідууму та соціуму загалом. Правосвідомість - багатогранне поняття, яке визначається, зокрема, як сукупність раціональних факторів, які не тільки відображають усвідомлення правової дійсності, але і впливають на неї, формуючи готовність особистості до правової поведінки. На підставі аналітичного дослідження особливостей методології вивчення генезису формування правової свідомості особистості та правової культури як індивідууму, так і соціуму загалом визначено орієнтири їх застосування та подальшого розвитку науково-дослідницькій діяльності. Автор детально розглядає прийоми, методи та логічну організацію пізнання філософських, правових (юридичних), а також психологічних та соціологічних засад історичного процесу формування людської особистості, який знаходився під значним впливом міфології та теології, що полягає у визнанні примату суспільного (космічного) порядку над хаосом і безладом. Методологію дослідження правосвідомості можна визначити як сукупність прийомів, методів та логічної організації пізнання філософських, правових (юридичних), а також психологічних та соціологічних засад процесу формування людської особистості (виховання, навчання та отримання освіти) з метою визначення основних напрямів реалізації його результатів. За результатами дослідження автор робить обґрунтований висновок, що вивчення особливостей будь-якого соціально-політичного явища, пов'язаного, у тому числі, із філософсько-правовим баченням формування правосвідомості в особистості в їх історичному та сучасному розумінні, істотно залежить від правильного підбору та використання як методів юридичної науки, так і загальнонаукових методів інших наук.
Description: The article is devoted to the study of the peculiarities of the methodology of the study of legal consciousness as a philosophical and legal category and a mandatory component of the legal culture of the individual and society as a whole. Consciousness is a multifaceted concept, which is defined, in particular, as a set of rational factors that not only reflect the awareness of legal reality, but also affect it, forming the readiness of the individual to legal behavior. On the basis of the analytical study of the peculiarities of the methodology of studying the genesis of the formation of the legal consciousness of the individual and the legal culture of both the individual and society as a whole, the guidelines for their application and further development of research activities are determined. The author examines in detail the techniques, methods and logical organization of the knowledge of philosophical, legal, as well as psychological and sociological principles of the historical process of formation of the human person, who was under the significant influence of mythology and theology, which consists in the recognition of the primacy of the social (cosmic, natural) order over chaos and disorder. The methodology of the study of legal consciousness can be defined as a set of techniques, methods and logical organization of knowledge of philosophical, legal (legal), as well as psychological and sociological principles of the process of formation of a human person (education, training and education), in order to determine the main directions of implementation of its results. According to the results of the research, the author makes a substantiated conclusion that the study of the peculiarities of any socio-political phenomenon, including those associated with the philosophical and legal view of the formation of a sense of justice in the individual in their historical and contemporary sense, largely depends on the correct selection and use as methods of legal science, and general scientific methods of other sciences.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2728
ISSN: 2414 – 4207
metadata.dc.identifier.udc: 340.12
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osoblyvosti_metod.pdf168,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.