Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2153
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДемченко, Наталія Сергіївна-
dc.contributor.authorDemchenko, Nataliia-
dc.date.accessioned2019-06-12T07:54:50Z-
dc.date.available2019-06-12T07:54:50Z-
dc.date.issued2019-03-
dc.identifier.citationДемченко Н.С. Формування іншомовної професійної комунікативної компетенції студентів-економістів/ Н.С. Демченко// Молодий вчений. - 2019. - № 3. - С. 281-285uk_UA
dc.identifier.issn2304-5809-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2153-
dc.descriptionIn the context of broad international relations with other countries it is important to communicate with foreign experts, develop professional, business and personal contacts with foreign partners, colleagues, read various publications in a foreign language. An excellent command of the English language is the most important factor to successful communication in professional and business fields. As a consequence, the demand for learning a foreign language for professional purposes in higher educational institutions has increased recently. The purpose of learning a foreign language in higher educational institutions is to master a foreign language as a means of communication, and acquire professional foreign language competence to successfully carry out further professional activities. The issue of developing students' oral skills is relevant in terms of increasing oral activity of students of non-linguistic higher educational institutions in the process of studying a foreign language for professional purposes. The article deals with the actual problem of formation of professional communicative competence in teaching English to economics students. The aim of the article is to identify the most effective methods for developing students’ oral language skills in the process of learning a foreign language for professional purposes. The role of foreign language proficiency in the conditions of globalization and internationalization of economic relations is shown. Various aspects of organising educational activity are specified; the methods of conducting classes to satisfy future needs of economics student are highlighted. The article considers and analyzes the most effective methods for developing speaking skills: dialogue-sample, project work, business game, case study method. In particular, examples of implementation of each method and their detailed description are provided. Using these methods allows students to fully master their professional and communicative competences, as well as apply the accumulated knowledge in practice. Moreover, such methods diversify classes, increase interest in the subject, develop the ability to work in a team, analyze the material studied and increase the activity of work in the classroom.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена актуальній проблемі формування професійної комунікативної компетенції при викладанні англійської мови студентам-майбутнім економістам. Показується роль знання іноземної мови в умовах глобалізації та інтернаціоналізації економічних зв'язків. У статті було розглянуто та проаналізовано найбільш ефективні методи для розвитку навику говоріння: діалог зразок, проектна робота, ділова гра, метод кейс-стаді. Зокрема наводяться приклади реалізації кожного методу та їхній детальний опис. Використання цих методів дозволяє студентам в повній мірі оволодіти професійними та комунікативними компетенціями, а також застосувати накопичені знання на практиці. Більш того, вони урізноманітнюють заняття, за рахунок чого підвищується зацікавленість предметом, розвивається вміння працювати в команді та аналізувати вивчений матеріал.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherМолодий вченийuk_UA
dc.subjectпрофесійна комунікативна компетенція, професійна сфера спілкування, ділова гра, метод кейс-стаді, проектна робота, студенти-економісти.uk_UA
dc.subjectprofessional communicative competence, professional spheres, business game, case-study, project work, economics studentsuk_UA
dc.titleФормування іншомовної професійної комунікативної компетенції студентів-економістівuk_UA
dc.title.alternativeFormation of foreign language professional communicative competence of economics studentsuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc378.147uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvannia_inshomovnoi _kompetentsii.pdf228,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.