Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14140
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДіденко, Наталія Миколаївна-
dc.contributor.authorDidenko, Natalia-
dc.contributor.authorГорюнова, Марина Миколаївна-
dc.contributor.authorHoriunova, Maryna-
dc.contributor.authorПогоріла, Світлана Григорівна-
dc.contributor.authorPohorila, Svitlana-
dc.date.accessioned2025-06-04T09:54:15Z-
dc.date.available2025-06-04T09:54:15Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationДіденко Н. М. Застосування інноваційних освітніх технологій для розвитку професійної мовної компетентності здобувачів вищої освіти / Н. М. Діденко, М. М. Горюнова, С. Г. Погоріла // Педагогічна академія. наукові записки: електронний журнал. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті .- 2025 .- № 17. DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.15249309uk_UA
dc.identifier.issn2786-9458-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14140-
dc.descriptionThe active development of digital technologies and the transformation of the modern educational space have significantly influenced approaches to the formation of professional language competence in higher education students. In the context of global integration and the intensification of professional communication, the ability to use language effectively in a professional environment is becoming one of the key competencies of a future specialist. The relevance of this study is determined by the need to find pedagogical tools that not only support language learning but also ensure its integration with professional tasks and contexts. Innovative educational technologies offer considerable opportunities for the individualization of the educational process, the stimulation of cognitive activity, and the development of stable communicative skills necessary for successful professional performance. The aim of the article is to analyze the potential of using innovative educational technologies for the development of professional language competence in higher education students and to outline the pedagogical conditions that ensure the effectiveness of their implementation. Methods: analysis of scientific literature – to review existing scholarly work on the research topic; synthesis – to combine research findings, practices, and approaches from various sources; generalization – to concisely present the processed information; systematization –to structure the research results. Results. The study examines various technological tools, including online courses, mobile applications, and virtual learning environments, in terms of their functionality, didactic value, and relevance for professional language training. Based on an analysis of educational practices in Ukrainian institutions of higher education, the study reveals the positive impact of technological innovations on students’ motivation, autonomy, and communicative flexibility. It has been established that the implementation of these tools is most effective when supported by pedagogical guidance, methodological coherence, adaptation to individual student needs, and the active role of the teacher as a facilitator. Conclusions. Thus, the integration of innovative technologies into language education is not an end in itself but a means of ensuring deeper, professionally and practically oriented mastery of language as a tool of professional communication. This approach contributes to the formation of competitive professionals capable of effective communication in a modern, multilingual, and digitalized professional environment.uk_UA
dc.description.abstractАктивний розвиток цифрових технологій та трансформація сучасного освітнього простору істотно вплинули на підходи до формування професійної мовної компетентності в здобувачів вищої освіти. У контексті глобальної інтеграції та інтенсифікації професійної комунікації здатність ефективно використовувати мову в професійному середовищі стає однією з найважливіших навичок майбутнього фахівця. Актуальність дослідження визначається необхідністю пошуку педагогічних інструментів, які не лише підтримують вивчення мови, але й забезпечують її інтеграцію з професійними завданнями та контекстами. Інноваційні освітні технології відкривають значні можливості для індивідуалізації освітнього процесу, активізації пізнавальної діяльності, формування стійких комунікативних навичок, необхідних для успішного професійного функціонування. Мета статті –проаналізувати можливості застосування інноваційних освітніх технологій для розвитку професійної мовленнєвої компетентності здобувачів вищої освіти та окреслити педагогічні умови їхнього ефективного впровадження. Методи. Для огляду наявних наукових напрацювань з тематики дослідження застосовано метод аналізу наукової літератури. Об’єднання результатів досліджень, практик і підходів із різних джерел здійснено шляхом синтезу, а їхнє стисле представлення забезпечено методом узагальненням. Систематизацію використано для структурування результатів дослідження. Результати. У дослідженні проаналізовано різні технологічні інструменти, серед яких онлайн-курси, мобільні застосунки та віртуальні освітні середовища, з огляду на їхню функціональність, дидактичну цінність та релевантність для професійної мовної підготовки. На основі аналізу освітніх практик у закладах вищої освіти України виявлено позитивний вплив технологічних інновацій на мотивацію, автономію та комунікативну гнучкість здобувачів вищої освіти. Встановлено, що впровадження цих інструментів є найбільш ефективним за умов педагогічної підтримки, методологічної цілісності, адаптації до індивідуальних потреб здобувачів та активної ролі викладача як фасилітатора. Висновки. Отже, інтеграція інноваційних технологій у мовну освіту є не самоціллю, а засобом для глибокого, практико-орієнтованого опанування мови як інструмента професійної комунікації. Такий підхід сприяє формуванню конкурентоспроможних фахівців, здатних до ефективного спілкування в сучасному багатомовному та диджиталізованому професійному середовищі.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectкомпетентісний підхідuk_UA
dc.subjectcompetence-based approachuk_UA
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk_UA
dc.subjectinteractive learning methodsuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищtuk_UA
dc.subjecteducational environmentuk_UA
dc.subjectсучасні методики викладанняuk_UA
dc.subjectmodern teaching techniquesuk_UA
dc.titleЗастосування інноваційних освітніх технологій для розвитку професійної мовної компетентності здобувачів вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeThe use of innovative educational technologies for the development of professional language competence of higher education studentsuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc378.147:004.9:81’243uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zastosuv_innovatsiinykh.pdf539,85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.