Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13992
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦвид-Гром, Олена Петрівна-
dc.contributor.authorTsvid-Hrom, Olena-
dc.contributor.authorЗелінська, Віта Анатоліївна-
dc.contributor.authorZelinska, Vita-
dc.date.accessioned2025-04-24T13:09:02Z-
dc.date.available2025-04-24T13:09:02Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЦвид-Гром О.П. Лінгвоекологічний підхід в освітньому процесі в умовах сучасних викликів / О.П. Цвид-Гром, В.А. Зелінська // Наукові записки. Сер.: Філологічні науки. - Вип. 1 (212). - С. 254-259. DOI https://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-212-38uk_UA
dc.identifier.issn2522-4085-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13992-
dc.descriptionThe article is devoted to the study of the ecolinguistic approach in the educational process. It has been studied that the ecological approach to language is the preservation of linguistic traditions, protection of the language from the dominance of foreign borrowings, active use of normative vocabulary in everyday communication, enrichment of the lexical composition of speech, avoidance of negativism in language.It has been proven that the linguoecological approach to the educational process is part of the competency-based approach in higher education, which assumes that, in addition to special, professional competencies, graduates must possess general competencies; they must have formed value qualities, in particular, the competencies of global citizenship, multiculturalism, and other aspects of ecological communication. The qualitative characteristics of graduates include not only learning outcomes, but can be considered as a distinctive feature of education at each individual university in addition to the knowledge acquired in the learning process. The article explores the concept of "ecological communication" as communication that does not have a harmful effect on a person's psycho-emotional state and health; and vice versa - "unecological communication" - communicative behavior that does not comply with ethical speech norms and negatively affects a person's mental health. The speech of modern youth/students is analyzed, which, for the most part, is expressive, laconic, informative, sometimes endowed with coarse and familiar features. The article emphasizes that in the conditions of modern challenges caused by war, we can observe a certain negativism in speech. Despite everything, the priority in educational activities should be the protection and preservation of standardized lexemes - expressions of the spiritual values ​​of society. To ecologize students' literary language, it is necessary to constantly work on observing language norms, appropriate use of speech means, promotion of moral norms, traditional national heritage, aesthetics of expression, and high language culture.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню еколінгвістичного підходу в освітньому процесі. Досліджено, що екологічний підхід до мови – це збереження мовних традицій, захист мови від засилля іншомовних запозичень, активне використання нормативної лексики у повсякденному спілкуванні, збагачення лексичного складу мовлення, уникнення негативізму в мові. Доведено, що лінгвоекологічний підхід до освітнього процесу є частиною компетентнісного підходу у вищій освіті, який передбачає, що, окрім спеціальних, фахових компетентностей, випускники повинні володіти загальними компетентностями; у них мають бути сформовані ціннісні якості, зокрема – компетенції глобального громадянства, мультикультурності та інші аспекти екологічної комунікації. Якісні характеристики випускників включають не тільки результати навчання, але можуть розглядатися як відмінна риса навчання у кожному окремому університеті у доповнення до отриманого у процесі навчання багажу знань. У статті досліджується поняття «екологічна комунікація» як спілкування, що не має шкідливого впливу на психоемоційний стан і здоров’я людини; і навпаки – «неекологічна комунікація» – комунікативна поведінка, що не відповідає етичним мовленнєвим нормам, негативно впливає на ментальне здоров’я людини. Проаналізовано мовлення сучасної молоді/студентства, яке, у більшості, – експресивне, лаконічне, інформативне, інколи наділене згрубілофамільярними рисами. У статті акцентується увага на тому, що в умовах сучасних викликів, зумовлених війною, простежуємо певний негативізм у мовленні. Попри все, пріоритетним у освітній діяльності мають бути захист і збереження нормованих лексем – виразників духовних цінностей суспільства. Для екологізації літературної мови студентів необхідно постійно працювати над дотримання мовних норм, доречного вживання мовленнєвих засобів, пропагування моральних норм, традиційних національних надбань, естетики висловлювання, високої мовної культури.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectлінгвоекологіяuk_UA
dc.subjectlinguistic ecologyuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectекологічна комунікаціяuk_UA
dc.subjectenvironmental communicationuk_UA
dc.subjectмолодіжний сленгuk_UA
dc.subjectyouth slanguk_UA
dc.subjectкомунікативні компетенціїuk_UA
dc.subjectcommunicative competencesuk_UA
dc.titleЛінгвоекологічний підхід в освітньому процесі в умовах сучасних викликівuk_UA
dc.title.alternativeLinguistic ecological approach in the educational process in the context of modern challengesuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc81'33:502:378.015-053.6:63uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
linhvoekolohichnyy.pdf363,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.