Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11403
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМельник, Людмила Миколаївна-
dc.contributor.authorMelnyk, Liudmyla-
dc.contributor.authorГрек, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorHrek, Iryna-
dc.date.accessioned2024-05-07T19:13:20Z-
dc.date.available2024-05-07T19:13:20Z-
dc.date.issued2024-02-
dc.identifier.citationМельник Л. М. Філософія українофобської пропаганди в російському кінематографі / Л. М. Мельник, І. М. Грек // Культурологічний альманах. - 2024. - Вип. 1 (9). - С. 219-226. DOI: https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.1.27uk_UA
dc.identifier.issn2786-7250-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11403-
dc.descriptionThe article emphasizes that art can be a cultural weapon of information warfare. It is emphasized that cinema is a powerful means of influencing society, media not only reflect reality, but also actively shape the viewer’s worldview. Attention is focused on the fact that since the independence of the Ukrainian state, the Russian Federation has been conducting and is conducting a hidden information war, in particular through the ideologically savvy Russian cinema. The Kremlin literally flooded the Ukrainian information space with Russian content. It is noted that cinema is a very popular form of self-expression and demonstration of Russia’s propagandist view of things. Analyzing the films “Brother-2”, “My Beautiful Nanny”, “Matchmaker”, “We from the Future-2” in the article, the authors come to the conclusion that the films contain propagandistic ideas of the neo-imperial geopolitical doctrine “Ruskiy mir” (“Russian world”) and have a Ukrainophobic character. It is substantiated that in the 2000s, two narratives of the “Russian world” were promoted in the cinematographic art – that is, that Ukrainians are weak, uneducated people with a narrow worldview, to whom civilization is brought by the older brother – Russia, and the concept of the historical unity of Russians and Ukrainians. The study draws attention to the fact that after February 24, 2022, Russian military propaganda literally captured the image of Danilo Bagrov from the movie “Brother” to justify its atrocities and crimes in Ukraine. Propaganda aims to show that here is a legend of cinema, a symbol of truth, and the «correct» interpretations came from his mouth, despite the fact that they are 22 years old. It is noted that this method of Kremlin propaganda is effective in view of the psychological theory of the “Milhram effect”, which was proposed by the American researcher Stanley Milhram.uk_UA
dc.description.abstractУ статті наголошено на тому, що мистецтво може бути культурною зброєю ведення інформаційної війни. Підкреслено, що кіно – це потужний засіб впливу на суспільство, медіа не просто відображають реальність, а й активно формують світогляд глядача. Фокусується увага, що починаючи від незалежності Української держави, Російська Федерація вела і веде приховану інформаційну війну, зокрема, через ідеологічно під-кований російський кінематограф. Кремль буквально заполонив український інформаційний простір російським контентом. Зазначено, що кіно – вельми популярна форма самовираження та демонстрації Росією пропагандистського погляду на речі. Автори, аналізуючи в статті кінострічки «Брат-2», «Моя прекрасна няня», «Свати», «Ми з майбутнього-2», доходять до висновку, що фільми містять пропагандистські ідеї нео-імперської геополітичної доктрини «руского міра» та мають українофобський характер. Обґрунтовано, що у 2000-х роках у кіномистецтві просувалися переважно два наративи «руского міра» – це, те, що українці недолугі, неосвічені, з вузьким світоглядом люди, яким цивілізацію несе старший брат – Росія, та концепцію про історичну єдність росіян та українців. Дослідження привертає увагу, що російська військова пропаганда після 24 лютого 2022 року буквально захопила образ Даніла Багрова з фільму «Брат», щоб виправдовувати свої звірства та злочини в Україні. Пропаганда ставить за мету показати, що є легенда кіно, символ правди, і з його вуст лунали «правильні» інтерпретації, незважаючи на те, що вони 22-річної давності. Зазначається, що цей метод кремлівської пропаганди ефективний з огляду на психологічну теорію «Мілґрем-ефекту», яку запропонував американський дослідник Стенглі Мілґрем.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk_UA
dc.subjectукраїнофобіяuk_UA
dc.subjectUkrainophobiauk_UA
dc.subjectросійська пропагандаuk_UA
dc.subjectRussian propagandauk_UA
dc.subjectмистецтвоuk_UA
dc.subjectartuk_UA
dc.subject"рускій мір"uk_UA
dc.subject“Ruskiy mir” (“Russian world”)uk_UA
dc.subjectкінострічкаuk_UA
dc.subjectfilmuk_UA
dc.titleФілософія українофобської пропаганди в російському кінематографіuk_UA
dc.title.alternativeThe philosophy of Ukrainian-phobic propaganda in Russian cinemauk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc32.019.51:791.43:141.7(470+571)uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Filosofiia_ukrai.pdf291,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.