Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10184
Title: Застосування ШІ, моделей машинного та глибокого навчання для трансформації індустрії фінансових послуг
Other Titles: Applying AI, machine and deep learning models to transform the financial services industry
Authors: Бондар, Олена Станіславівна
Bondar, Olena
Keywords: штучний інтелект;artificial intelligence;машинне навчання;machine learning;фінансові послуги;financial services;аналіз моделей;analysis of models
Issue Date: 23-Feb-2024
Publisher: SCIENTIA. Міжнародний центр наукових досліджень
Citation: Бондар О.С. Застосування ші, моделей машинного та глибокого навчання для трансформації індустрії фінансових послуг / О.С. Бондар // Матеріали V International Scientific and Theoretical Conference «Advanced discoveries of modern science: experience, approaches and innovations». Amsterdam, Netherlands. 23.02.2024. - С. 47-49
Abstract: ШІ – це область інформатики, що базується на створенні інтелектуальних машин, які працюють і виконують завдання, як люди. Ці машини здатні самостійно навчатися, організовувати та інтерпретувати інформацію для прогнозів на основі отриманої інформації. ШІ став невід’ємною частиною технологій в індустрії банківських, фінансових послуг і страхування та змінює спосіб пропозиції продуктів і послуг. ШІ змінює якість продуктів і послуг, які пропонує банківська галузь. Він не тільки надає кращі методи обробки даних і покращує взаємодію з клієнтами, але і спрощує, прискорює і переосмислює традиційні процеси, що робить їх ефективнішими.
Description: AI is a field of computer science based on the creation of intelligent machines that work and perform tasks like humans. These machines are capable of self-learning, organizing and interpreting information to make predictions based on the information they receive. AI has become an integral part of technology in the banking, financial services and insurance industries and is changing the way products and services are offered. AI is changing the quality of products and services offered by the banking industry. It not only provides better data processing methods and improves customer interaction, but also simplifies, accelerates and rethinks traditional processes, making them more efficient.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10184
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62-108-PB-48-50.pdf290,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.