Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7618
Назва: Ідеостильова манера художнього письма Ніни Бічуї
Інші назви: Ideo-style manner of Nina Bichuya's artistic writing
Автори: Римар, Наталія Юріївна
Rymar, Nataliia
Ключові слова: лінгвостилістична манера; linguistic-stylistic manner;художня проза; fiction;Ніна Бічуя; Nina Bichuia;інтертекстуальність; intertextuality;авторка; author;наратив; narrative
Дата публікації: 2022
Видавництво: ВД «Гельветика»
Бібліографічний опис: Римар Н.Ю. Ідеостильова манера художнього письма Ніни Бічуї / Н.Ю. Римар // Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернацького. Сер. Філологія. Журналістика. – 2022. – Т. 33 (72). – №2. – С.129-135. DOI https://doi.org/10.32838/2710-4656/2022.2-2/20
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено лінгвостилістичні константи художнього стилю Н. Бічуї на матеріалі її прозових збірок, адже сьогодні доцільним є вивчення прозових творів письменниці з погляду їх стильового оформлення, визначення традиційних і власне авторських мовно-структурних параметрів організації наративу, аналізу текстуальних форм викладової манери (інтертекстуальності, образотворення тощо). Для реалізації поставленої мети в ході проведення наукового дослідження було виконано такі завдання: проаналізовано в цілому стилістичні особливості репрезентації художнього світу Н. Бічуї з урахуванням мистецько-літературних домінант другої половини ХХ століття, а також диференційовано індивідуально-авторські прийоми стильового оформлення текстового простору художніх творів авторки. Матеріалом розвідки слугували такі збірки художньої прози Н. Бічуї, як «Яблуня і зернятко» (1983), «Родовід» (1984), «Землі роменські» (2003), «Шпага Славка Беркути» (2010), «Великі королівські лови» (2011), а також новели письменниці, уміщені в антології «Незнайома» (Львів, 2005). Дослідження базоване на загальнонауковій методиці синтезу, аналізу, спостереження, добору та систематизації матеріалу. Універсальним впродовж усієї роботи виступає метод інтерпретації тексту, що дозволяє розглядати кожен твір як окрему багаторівневу структуру. Важливим у роботі є прийом інтертекстуальності. Частково застосовано елементи міфологічного, психоаналітичного, герменевтичного, антропоцентричного підходів. Аналіз стилістичних прийомів наративної організації художнього письма Н. Бічуї дозволив диференціювати інтертекстуальність як спосіб конструювання нарації, що виявляє експліцитні та імпліцитні прийоми введення «чужого» слова й засвідчує такі форми інтертексту, як метатекстуальність, гіпертекстуальність, архітекстуальність, паратекстуальність, автоінтертекстуальність.
Опис: The article examines the linguistic and stylistic constants of N. Bichuia’s artistic style on the basis of her prose collections, because today it is expedient to study the writer’s prose works in terms of their stylistic design, determine traditional and authorial linguistic and structural parameters of narrative organization, analysis of textual forms of teaching education, etc.). To achieve this goal, the following tasks were performed during the research: the stylistic features of the representation of the artistic world of N. Bichuia were analyzed in general, taking into account the artistic and literary dominants of the second half of the twentieth century, and differentiated individual authorial techniques . Such collections of N. Bichuia’s fiction as “Apple and Seed” (1983), “Rodovid” (1984), “Roman Lands” (2003), “Sword of Slavko Berkuta” (2010), “Great Royal Hunts” served as research material (2011), as well as short stories by the writer, included in the anthology “The Stranger” (Lviv, 2005). The research is based on general scientific methods of synthesis, analysis, observation, selection and systematization of material. The method of text interpretation is universal throughout the work, which allows to consider each work as a separate multilevel structure. The reception of intertextuality is important in the work. Elements of mythological, psychoanalytic, hermeneutic, and anthropocentric approaches have been partially applied. N. Bichuia’s analysis of stylistic methods of narrative organization of literary writing allowed to differentiate intertextuality as a way of constructing a narrative, which reveals explicit and implicit methods of introducing “foreign” words and testifies to such forms of intertext as metatextuality, hypertextuality, architectuality, autotextuality, paratextuality.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7618
ISSN: 2710-4656
УДК: 821.161.2-3Біч
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
idiostylova_manera.pdf366,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.